Hamelys - 04-01-2010, 01:45
" />niezale¿nie od tego czy auto jest zimne, czy przed chwil± dopiero zgas³o, muszê przez jakie¶ od 5 sekund, czasami nawet do 20 krêciæ rozrusznikiem, ¿eby silnik za³apa³. wymieni³em ostatnio ¶wiece, przeczy¶ci³em wtryski. Co jeszcze innego mo¿e byæ tego przyczyn±?
jerzy - 04-01-2010, 11:15
" />Witam - je¶li ¶wiece na pewno grzej± a powinno siê podgrzaæ za ka¿dym razem to mo¿e byæ przytkany filtr paliwa.
Zale¿y jak siê silnik zachowuje po zapaleniu czy wchodzi od razu w obroty?,czy dymi?,czy zbiera siê jak mucha do pie.....nia.W jakich warunkach to Ci siê sta³o czy to by³o? czy narasta³o od jakiego¶ czasu?,czy nagle np.jak jest -10stopni.Bo to jeszcze mo¿e byæ kilka innych przyczyn a nawet -(do kitu paliwo),przeskoczy pasek rozrz±du,ma³e luzy zaworów itp....
____________________
lancia dedra 19td
Hamelys - 04-01-2010, 13:35
" />Problem z paleniem mam od zawsze. Kiedy¶ jezdzi³em na bioestrze - wtedy auto pali³o dobrze (znaczy dobrze jak by³o ciep³o, bo jak zimno to nie tankowa³em). Jak zacz±³em znowu tankowaæ ON to znowu siê zaczê³y problemy. I to bez wzglêdu na to czy auto zimne czy ciep³e. Jak siê odpali to nie widze ró¿nicy w osi±gach i mocy. Pasek rozrzadu wymienia³em po³tora miesiaca temu wiêc powinien byæ dobry i dobrze naci±gniêty. Krêce rozrusznikiem oko³o 10 sekund i samochód jak za³apie to obroty s± przez chwilkê niskie a pó¿niej ju¿ wchodz± na normalny pu³ap. Ale ta sytuacja trwa jak±s sekundkê, góra dwie. A mo¿e to jest co¶ ze ¶wiecami?? ze nie dostaj± pr±du czy cos?
Moglaj - 04-01-2010, 14:12
" />No ja bym jeszcze filtr paliwa wymieni³ po bioestrze bo mo¿e byæ zasyfiony.
jerzy - 04-01-2010, 15:50
" />Witam -tak jest ten filtr paliwa wymieñ i wtedy zobaczymy co siê bêdzie dzia³o.
Teraz wracaj±c do ¶wiec i jest pytanie czy one grzej±- otó¿ na woltomierzu powiniene¶ widzieæ wyra¼ny spadek u mnie to jest gdzie¶ jedna dwie kreski od do³u tam jest wskazówka,po zga¶niêciu spiralki grzania i po odpaleniu gdzie¶ po ok.10 sek.wskazówka powinna wskazywaæ tyle ile trzeba zale¿y od wzbudzenia alternatora,poniewa¿ po odpaleniu przez te 10 sek.¶wiece powinny jeszcze grzaæ i tak ma byæ.Je¶li te wskazania masz inne to ¶wiece nie grzej± a je¶li tak to bardzo krótko ale to bêdzie za ma³o by w zimie bryka odpali³a od kopa.
Moja bryka po odpaleniu najpierw ma mniejsze obroty a po chwili ok.4min.wzrastaj±.
____________________
dedra 19td
tarsar - 09-01-2010, 01:19
" />Jak masz 96r.to masz chyba ssanie na czujnik,ale te¿ mo¿e ju¿ nie dzia³aæ - ale to tylko na zimnym by³by problem. . U mnie jak by³ padniêty si³ownik ssania (do 95r by³ na linkê,wkrêcany w termostat) to gorzej pali³ przy 0st. i ni¿ej. Po wymianie (mam namiary na firme,która ma takie cudo,bo jest z tym dzi¶ problem) + palenie z wcisnietym pedalem gazu (tak podaje instrukcja do 1.9tds) pali ³adnie,a jak ciep³y,to bez ¿adnych problemów ,bez gazu.
Wiêc jak masz ¶wiece nowe, wtryski wmiare,to poza ww.filtrem zostaje ..s³aba kompresja...oby nie. Jeszcze warto skontrolowaæ modu³ steruj±cy ¶wiecami,mo¿e co¶ nie za³acza.
pozdrawiam
jerzy - 09-01-2010, 07:07
" />Witam ja bym sprawdzi³ jeszcze czas grzania ¶wiec - bo jak grzej± krótko i nie dogrzej± komory t³okowej to autko te¿ bêdzie mia³o k³opoty zapaleniem.
wezuwiusz3 - 09-01-2010, 22:04
" />No ale jak zagrzeje to powinien paliæ bez problemu ,nawet bez ¶wiec.Ja na Twoim miejscu wzi±³ bym sprawdzi³ pompê,jakie robi ci¶nienie.Co¶ podobnego mam przy Unie 1,7(identico silnik,tyle ¿e pojemno¶æ inna).Ja te¿ jak postoi z dnia na dzieñ,to muszê ostro krêciæ,bo jak aku ju¿ s³abo krêci,to nawet sobie d...nie zawracam odpalaniem.U mnie po prostu siê pompa zapowietrza.Wykrêæ jeden wtrysk,z bloku silnika,podepnij rurkê od pompy ,która ten wtrysk zasila i niech Ci kto¶ poobraca motorem.Jak bêdzie la³ wtrysk,albo wo gule nie pop³ynie ropka,to jedyne co mo¿esz zrobiæ to zmieniæ pompê.(Bêdzie taniej za³o¿yæ zamiennik ni¿ regeneracja)
jerzy - 10-01-2010, 10:33
" />Witam ja mam dedrê z 1995 r. i za ka¿dym razem muszê grzaæ nawet przy gor±cym silniku ,tylko przy gor±cym krócej grzeje ale taki jest system.Gdy bym zapala³ w momencie grzania to po kilkunastu razach móg³bym spaliæ ¶wiece z przeci±¿enia-taki jest system tego silnika i chyba wszystkie tak maj±.
Ale wracaj±c do problemów kolegi to albo ¶wiece krótko grzej±,zapchany filtr paliwa a nawet mo¿e rzeczywi¶cie byæ wina pompy.Te¿ do kitu paliwo.Chyba,¿e koñczy siê silnik.??
____________________
dedra 19td
Hamelys - 10-01-2010, 13:21
" />Wymieni³em filtr paliwa, przeczy¶ci³em pompê i teraz po jednym zagrzaniu ¶wiec i odczekaniu oko³o 3 - 4 sekund od zga¶niêcia kontrolki grzania ¶wiec, auto pali bez problemu po lekkim dodaniu gazu, nawet na siarczystym mrozie. A jak silnik w miarê ciep³y to ju¿ nie ma problemu. No i dowiedzia³em siê, ¿e silnik ci¶nienie ma 19 (na 24) tak¿e do przysz³ej zimy auto poje¼dzi i trzeba bêdzie remont silnika die³aæ
jerzy - 10-01-2010, 14:40
" />Witam - to w takim razie mia³em racje filtr paliwa dawa³ w ko¶æ.
tarsar - 13-01-2010, 16:10
" />Jerzy - tu mamy diesla z komor± wstêpn± wtrysk po¶redni, ,wiêc za ka¿dym razem musz± grzaæ ¶wiece, w jtd i innych common rail oraz z bezp.wtryskiem teoretycznie nie trzeba wcale swiec. S± one tylko po to,¿eby równiej pracowa³ po starcie. W naszych tds-ach to podstawa.
pozdr.
dr_scott - 21-01-2010, 17:11
" />
">Jak masz 96r.to masz chyba ssanie na czujnik,ale te¿ mo¿e ju¿ nie dzia³aæ - ale to tylko na zimnym by³by problem. . U mnie jak by³ padniêty si³ownik ssania (do 95r by³ na linkê,wkrêcany w termostat) to gorzej pali³ przy 0st. i ni¿ej. Po wymianie (mam namiary na firme,która ma takie cudo,bo jest z tym dzi¶ problem) + palenie z wcisnietym pedalem gazu (tak podaje instrukcja do 1.9tds) pali ³adnie,a jak ciep³y,to bez ¿adnych problemów ,bez gazu.
Wiêc jak masz ¶wiece nowe, wtryski wmiare,to poza ww.filtrem zostaje ..s³aba kompresja...oby nie. Jeszcze warto skontrolowaæ modu³ steruj±cy ¶wiecami,mo¿e co¶ nie za³acza.
pozdrawiam
Si³ownik ssania - Napisz co¶ wiêcej tego szukaæ, bo problem z paleniem na zimno jest do¶æ powszechny...!!
Dziêki
Pozdro
romelo - 25-01-2010, 16:45
" />
">Jak masz 96r.to masz chyba ssanie na czujnik,ale te¿ mo¿e ju¿ nie dzia³aæ - ale to tylko na zimnym by³by problem. . U mnie jak by³ padniêty si³ownik ssania (do 95r by³ na linkê,wkrêcany w termostat) to gorzej pali³ przy 0st. i ni¿ej. Po wymianie (mam namiary na firme,która ma takie cudo,bo jest z tym dzi¶ problem) + palenie z wcisnietym pedalem gazu (tak podaje instrukcja do 1.9tds) pali ³adnie,a jak ciep³y,to bez ¿adnych problemów ,bez gazu.
Wiêc jak masz ¶wiece nowe, wtryski wmiare,to poza ww.filtrem zostaje ..s³aba kompresja...oby nie. Jeszcze warto skontrolowaæ modu³ steruj±cy ¶wiecami,mo¿e co¶ nie za³acza.
pozdrawiam
Si³ownik ssania - Napisz co¶ wiêcej tego szukaæ, bo problem z paleniem na zimno jest do¶æ powszechny...!!
Dziêki
Pozdro
Do³±czam sie do pro¶by
Hamelys - 15-07-2010, 08:57
" />panowie wracam do tematu, gdy¿ mam delikatny zastrzyk gotówki i chcia³bym zrobiæ ten remont silnika. Wie kto¶ mo¿e jakie to s± koszty o co trzeba by by³o tam robiæ, co kupiæ itd?
sel - 15-07-2010, 09:12
" />Bêdziesz musia³ zrobiæ pomiar kompresji z prób± olejow±,która wyja¶ni co nale¿y zrobiæ.Bez tego trudno wyrokowaæ i nie potrzebnie wpêdzaæ siê w koszty.W dieslach uk³ad t³okowo korbowy wytrzymuje do¶æ d³ugie przebiegi.Najczê¶ciej wystarczy regeneracja g³owicy-zawory,uszczelniacze ,docieranie+uszczelki.Koszt ³±cznie z monta¿em i demonta¿em oko³o 1000z³.
Hamelys - 15-07-2010, 10:36
" />wie kto¶ mo¿e, a je¶li tak to niech mi przeka¿e, gdzie w woj dolno¶l±skim jest jaki¶ dobry mechanik, który by mi to zrobil tak porz±dnie. przywi±za³em siê do dederki i chcia³bym zrobiæ silnik, ¿eby mnie powozi³a jeszcze ze 150 ty¶ km
bassman - 16-07-2010, 00:11
" />Je¶li nie trzeba robiæ szlifu cylindrów to nie rób tego, chyba ¿e z honowaniem. Proponujê wymieniæ tylko pier¶cienie t³okowe i powinno byæ dobrze, naprawê robi siê z do³u silnika i nie trzeba rozbebeszaæ g³owicy.
Pozdrawiam.
dr_scott - 24-07-2010, 11:47
" />
">panowie wracam do tematu, gdy¿ mam delikatny zastrzyk gotówki i chcia³bym zrobiæ ten remont silnika. Wie kto¶ mo¿e jakie to s± koszty o co trzeba by by³o tam robiæ, co kupiæ itd?
Zastanów siê dobrze czy warto robiæ remont silnika. Koszt do¶æ znaczny, a warto¶æ auta niska