pasiak1987 - 25-09-2010, 14:46
" />Witam. mam Dedrê z silnikiem 1,6 92r i co¶ mi nie pasuje z temperatur± silnika, mianowicie na prostych odcinkach (trasa) kontrolka pokazuje temp. na poziomie du¿o poni¿ej 90 stopni a w mie¶cie podchodzi pod 100 stopni i dopiero wiatrak zaczyna siê uruchamiaæ czy co¶ jest nie tak czy to normalne?? mam ten samochód 5 dni i w ogóle nie wiem jaka jest charakterystyka autka, wcze¶niej mia³em Japoñczyka i tam temp by³a ca³y czas na tym samym plus minus poziomie, a i chcia³em siê zapytaæ do czego jest pokrêt³o z boku siedzenia kierowcy?? od strony s³upka w po³owie oparcia.
Matti1984DT - 25-09-2010, 15:47
" />Pokrêt³o masz od lêd¼wi udogodnienie podczas d³ugich podró¿y i nie tylko ,a temp jest ok bo podczas trasy sch³adzasz silnik a jak siê zatrzymasz to temp wzrasta ja tez tak mam wiec siê nie bój. I wiatrak w³±cza siê po raz pierwszy przy takiej temp pó¼niej jako¶ przy 110 st. dok³adnie nie pamiêtam.
p_r_z_e_m_k_o - 25-09-2010, 16:58
" />No ja nie wiem....
Sprawdz termostat, bo temp powinna byæ ok 90 st., a wiatrak w³±cza sie poni¿ej 100 st.
vanisch - 25-09-2010, 17:01
" />W sumie nie pamiêtam kiedy w 1.6 w³±cza mi siê wiatrak bo dawno ni± nie je¼dzi³em, ale temperatura równie¿ utrzymuje siê w okolicach 75/80 stopni w trakcie jazdy
Johnny - 25-09-2010, 18:38
" />to jest jak najbardziej normalne, 1.6 ju¿ tak ma
Cocos - 26-09-2010, 01:11
" />Ja mam 1.6 16V i u mnie tak samo: wg wska¼nika w trasie temperatura spada poni¿ej 80 stopni a w mie¶cie wiatrak w³±cza siê przy ok 100 stopniach. I te¿ zastanawia³em siê czy z termostatem wszystko OK, bo w renówce wskazówka sta³a w jednym punkcie o ile tylko auto nie zaczê³o siê mocniej grzaæ np w korku.
mac1us - 26-09-2010, 10:04
" />Pokrêt³o jest od regulacji lêd¼wiowej, ale zazwyczaj linki s± zerwane i to nie dzia³a. Wentylator ma siê w³±czaæ przy 90-95 stopniach w 1,6 8v, a wska¼nik temperatury nie pochodzi z laboratorium tak¿e mo¿e przek³amywaæ.
Je¿eli podczas d³u¿szej jazdy bez zatrzymania temperature masz w okolich 70 to jest ok.
blejku - 26-09-2010, 11:10
" />Czy termostat jest sprawny czy nie, sprawdziæ bardzo ³atwo.
odpala sie zimny silnik i czeka az sie zagrzeje obserwujac chlodnice przewody i sam silnik. Czuc bedzie jak silnik sie nagrzewa ale weze do chlodnicy nie powinny byc gorace do tem okolo 80 st ew gorna czesc chlodnicy moze byc ciepla ale dol do momentu otwarcia termostatu nie powiniem sie grzac. jesli termostat sie otworzy to "nagle" cala chlodnica sie zrobi GOR¡CA jesli nie to bedzie sie nagrzewala powoli cala razem z silnikiem od poczatku od odpalenia
Wentylator zalacza sie okolo 90st ..i tak sie teoretycznie powinna wahaæ temperatura tylko jesli wszystko jest ok.
Pozdrawiam
bassman - 26-09-2010, 12:22
" />
">to jest jak najbardziej normalne, 1.6 ju¿ tak ma
Bzdura.
Jako¶ ¿aden sprawny samochód (z rzêdowym silnikiem benzynowym) tak nie ma, to dlaczego Dedra mia³a by tak mieæ.
Na nieprawid³ow± temperaturê cieczy ch³odz±cej w samochodzie ma wp³yw wiele czynników, m.in. termostat.
Pozdrawiam.
Johnny - 26-09-2010, 12:58
" />no to dziwne ze wielu wlascicieli 1.6 sie wypowiadalo juz na temat temperatury, twierdzili ze maja wszystko dobrze i tak samo ich temperatura sie zachowuje ...
vanisch - 26-09-2010, 15:12
" />
">Pokrêt³o jest od regulacji lêd¼wiowej, ale zazwyczaj linki s± zerwane i to nie dzia³a. Wentylator ma siê w³±czaæ przy 90-95 stopniach w 1,6 8v, a wska¼nik temperatury nie pochodzi z laboratorium tak¿e mo¿e przek³amywaæ.
Je¿eli podczas d³u¿szej jazdy bez zatrzymania temperature masz w okolich 70 to jest ok.
Nie spotka³em siê jeszcze z tym, ¿eby to pokrêt³o nie dzia³a³o
solarzmr - 26-09-2010, 15:43
" />
">no to dziwne ze wielu wlascicieli 1.6 sie wypowiadalo juz na temat temperatury, twierdzili ze maja wszystko dobrze i tak samo ich temperatura sie zachowuje ...
To ¿e wielu w³a¶cicieli tych samochodów mówi ¿e tak ma, to nie znaczy ¿e tak byæ powinno. W bardzo wielu Kappach na forum jest urwana r±czka do zamykania drzwi, czy to znaczy ¿e tak ma byæ bo wielu siê wypowiada ¿e tak ma?
Optymalna temperatura pracy silnika jest ~90 stopni i tyle powinno byæ. Je¶li jest inaczej to znaczy ¿e co¶ szwankuje. Byæ mo¿e konstrukcja termostatu w tym silniku umo¿liwia czê¶ciowe przep³ywanie cieczy do ch³odnicy przez co spada temp. silnika.
mac1us - 26-09-2010, 16:11
" />
">Pokrêt³o jest od regulacji lêd¼wiowej, ale zazwyczaj linki s± zerwane i to nie dzia³a.
Nie spotka³em siê jeszcze z tym, ¿eby to pokrêt³o nie dzia³a³o
To zacznij sprawdzaæ wszystkie Delty i Dedry to zobaczysz ile dzia³a, a ile nie.
matias21 - 26-09-2010, 16:26
" />ja mam 1.6 tyle, ¿e 16v i tez mia³em tak jak ty przyczyna: zaciêty termostat prawie na du¿ym obiegu i przez te prawie mia³em w korkach ponad 100 stopni po wymienie zawsze 90 i szybko sie nagrzewa nawet bardzo.
bassman - 26-09-2010, 19:07
" />Przyzwyczajenie do tej usterki wynika tylko i wy³±cznie z wytrzyma³ej i idioto-odpornej jednostki 1,6, oraz z lenistwa i niedbalstwa w³a¶cicieli. Gdyby taka usterka by³a w jakim¶ V8, np. Land Rovera lub bokserze, to ju¿ by loki silnika spawali.
Manual serwisowy, instrukcja u¿ytkownika mówi wyra¼nie jaka jest prawid³owa temperatura cieczy ch³odz±cej i w jakich warunkach.
Pozdrawiam.
Johnny - 27-09-2010, 15:38
" />o co jak o co ale o samochod staram sie dbac, wszystkie usterki staram siê usuwaæ na bie¿±co, wymieniam na nowe a nie "w lepszym stanie" czê¶ci choæ ¿e mój "bud¿et" jest ograniczony ,a to ¿e w aucie siê czê¶ciej w³±cza wentylator jak stojê w korku uzna³em za normalne a tym bardziej ¿e mi siê w³±cza³ w mega korku i przy temp +25 a nie przy 0 wiêc nie by³o to dla mnie zdziwieniem czemu siê w³±cza
jerzy - 27-09-2010, 20:46
" />Witam - mia³em podobny przypadek temperatura w mie¶cie szybko wzrasta³a i dopiero kiedy wiatrak siê w³±czy³ spada³a do 90 stopni.
Przyczyna ,prócz termostatu jest jeszcze jedna sprawa przynajmniej u mnie w dieslu nie wiem czy to siê sprawdzi przy benzyniaku.Otó¿ na dole ch³odnicy jest takie ustrojstwo jak dobrze pamiêtam nazywa siê opornik wentylatora ,to taka spirala z drutu.Ona mi siê utleni³a i nie dzia³a³a w³a¶ciwie.A trafi³em na to przypadkiem le¿±c pod autkiem i chwyci³em za jeden z przewodów a on odpad³.Otó¿ wiatrak w³±cza³ siê ale od drugiego biegu pomijaj±c bieg pierwszy - dlatego ta temperatura wzrasta³a szybko a gdy w³±cza³ siê wentylator nastêpowa³ du¿y pobór pr±du poniewa¿ nie by³o wcze¶niej biegu pierwszego - wstêpnego sch³odzenia.Teraz trzyma ca³y czas równo 90 stopni.
____________________
lancia dedra 19td
Pozdro...
bassman - 27-09-2010, 21:13
" />Pierwszy bieg wentylatora w benzynowcu jest do odprowadzania temperatury ze skraplacza klimatyzacji. W dieslu podobnie, choæ mo¿e i byæ do utrzymywania sta³ej temperatury cieczy ch³odz±cej, diesel jest bardziej czu³y na skoki temperatury cieczy, a przez to bloku silnika.
Pozdrawiam.
jerzy - 28-09-2010, 15:03
" />Tak czy owak u mnie pomog³o i teraz gdy stojê w korku temperatura nie przekracza 90 stopni.Przedtem przekracza³a i dopiero w³±cza³ siê II bieg wentylatora a by³o to od razu czuæ po spadku napiêcia a czasami nawet obrotów silnika i wraca³a temperatura do 90 stopni i tak w ko³o do puki przez przypadek nie odkry³em tej usterki wcze¶niej opisanej.
----------------------
lancia dedra 19 TD