ďťż
Dedra -1.6 mpi - niestabilna praca silnika powyżej 90st.C



bassman - 25-04-2007, 06:36
" />Witam!

Dość dziwny problem...
Zaczęło się od wymiany termostatu.
Przed wymianą, samochód sprawował się dobrze, ale miał niedogrzany silnik.
Miał dynamikę, równo pracował, był w miarę cichy.
Teraz też się dobrze jeździ, ale dopóki płyn chłodzący nie osiągnie temperatury ok. 90 st. C.
Auto staje się bardziej mułowate, po wciśnięciu pedału gazu głośniej pracuje, ale nie ma kopa jak na zimnym silniku.
Wtedy aby się szybciej jechało nadrabiam wciskaniem pedału gazu do podłogi (co nie daje jakiegoś wielkiego efektu), a spalanie znacząco rośnie.

Proszę o pomoc na co zwrócić uwagę i co pomierzyć?
Samochód ma nowe świece zapłonowe, kable, zaślepiony zawór EGR, odpowietrzenie ze skrzyni korbowej wyprowadzone na zewnątrz.

Zaznaczam że problem występuje powyżej 90 st. C.

Pozdrawiam.




Kubek - 25-04-2007, 08:57
" />U mnie też jest coś takiego że powyżej 90 C silnik dużo głośniej pracuje i jest troszkę bardziej mułowaty jak na zimnym silniku, Na zimnym ma kopa a na ciepłym taki zwykły silniczek. U mnie termostat działa bardzo ładnie, zaworu ERg nie mam, sondy lambda też nie, a jak włączę klime u siebie to mi w ogóle cięzko spod świateł ruszyć.



bassman - 25-04-2007, 10:16
" />Silnik, nie jest "trochę" bardziej mułowaty, tylko dużo bardziej mułowaty!
On nie wyprzedza! Tylko się toczy.

Pozdrawiam.



Kubek - 25-04-2007, 20:59
" />
">Silnik, nie jest "trochę" bardziej mułowaty, tylko dużo bardziej mułowaty!
On nie wyprzedza! Tylko się toczy.

Pozdrawiam.


A jak go wkręcisz na wysokie obroty, tak powyżej 4 tys ? U mnie poniżej 4 tysięcy to szlag mnie trafia ale potem już w miare idzie a na 4 biegu i w okolicach 5 tysięcy to aż szkoda hamować tak fajnie tnie powietrze, powyżej 100 km/h dostaje jakiegoś cugu w tym zakresie obrotów i ciągnie jak oszalały ale tak własnie do 100 km/h to kiepściutko mi też idzie, dlatego będę obserwował ten temat.

A takie pytanie włącza Ci się wentylator przy 90 C, jego pierwszy bieg ?




sloneczna - 25-04-2007, 21:07
" />Wydaje mi się, że to czujnik temperatury. Czy masz problem z odpaleniem ciepłego silnika ?
Warto sprawdzić tylko rezystancję czujnika ,dla 3 tempratur 20, 60 ,90st.



bassman - 25-04-2007, 23:18
" />Czujnik temperatury powietrza? Ten wciśnięty w czarna gumową rurę?
Chyba nie o tego chodzi bo 90 st. C w powietrzu to nie jest polecane...
Gdzie jest ten czujnik co mam go pomierzyć?
Jutro się tym zajmę, jeśli będę wiedział gdzie jest.

Silnik jest mułowaty zawsze. Niezależnie na jakich obrotach go trzymam.
Przy spokojnej jeździe jest efekt podobny do chwilowego zaniku iskry lub braku dopływu paliwa... (trzymam pedał gazu w jednej pozycji - auto jedzie równo i nagle tak jakby czegoś brakło do spalania mieszanki - to ułamek sekundy - i znowu jedzie równo).

Pozdrawiam.



Kubek - 25-04-2007, 23:25
" />a te kable WN ile już masz że są mówisz że są nowe ? ?



bassman - 25-04-2007, 23:26
" />Dwa tygodnie, góra trzy.



Kubek - 25-04-2007, 23:29
" />
">Dwa tygodnie, góra trzy.

No to to raczej nie to bo ja też miałem niby nowe ale tak z dwa miesiące a się schrzaniły, jakieś Made in USA były.

Ale wiesz co wygląda to troche tak jak by któraś ze świec miała zbyt duża przerwę, ale mam nadzieję że inni coś wykombinują, bo sam nie wiem za bardzo co to może się tak pitolić.



sloneczna - 26-04-2007, 00:09
" />Chodziło o czujnik temp. silnika taki z niebieską wtyczką ,nie wiem gdzie jest w 1,6 .Może na kolektorze ,albo gdzieś przy termostacie .
Warto jeszcze sprzwdzić, czy masz paliwo w powrocie ,mam na myśli pompe paliwa i słabe cisnienie .
Czujnik ma wachania od około 2000ohm 20st -200ohm przy 90st (nie pamiętam dokładnie wartości zbliżone ).
Dokładne :
2200 ohm a 20 gradi
750 ohm a 50 gradi
200 ohm a 90 gradi



-OLO- - 26-04-2007, 11:40
" />
">Chodziło o czujnik temp. silnika taki z niebieską wtyczką ,nie wiem gdzie jest w 1,6 .Może na kolektorze ,albo gdzieś przy termostacie .

U mnie ten czujnik jest w obudowie termostatu



Oli - 26-04-2007, 12:08
" />u mnie jest podobnie - do tego czujnik temperatury pow 80 stopni często wariuje i pokazuje max - powyżej 130 stopni a po chwili 85 -ale ewidentnie powstaje gdzieś w czujniku zwarcie. Jak zmienię czujnik zobaczę jakie będą efekty... i dam znać :-)
ale to dopiero za tydzień - po zlocie FCKP : yesyes :



sloneczna - 26-04-2007, 14:55
" />Ten czujnik nie ma nic wspólnego z wskaźnikiem .



-OLO- - 26-04-2007, 18:16
" />wskaźnik w desce rozdzielczej bierze pomiar z czujnika temperatury zamontowanego z przodu silnika po lewej stronie



Oli - 26-04-2007, 23:07
" />Kupiłem dzisiaj czujnik - niebieski z dwoma pinami - montowany koło termostatu... i co to nie bedzie ten co podaje dane do deski ?

hmm.... i tak go wymienię ale jak to inny .... to bede musial kupic jeszcze jeden...



sloneczna - 26-04-2007, 23:31
" />Dedra 2,0 8v ma czujnik wkręcany chyba w głowicę z góry .Od wskaźnika i kontrolki , dwa styki szerokie
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \