Viper - 13-12-2009, 15:08
" />Mam problem ze swoja lancia dedra 1.6 i.e 1990r Nie chce paliæ, czasami zapali ale trzeba bardzo d³ugo krêciæ jak ju¿ za³apie pochodzi 10-15 min na wolnych obrotach po czym ga¶nie i ju¿ nie za³apie dopiero jak siê ja zaci±gnie zaskoczy jak silnik jest nagrzany pali na dotyk. Podczas jazdy gubi wolne obroty podci±gn±³em na lince do 1000 obr/min w tedy przesta³ je gubiæ ale pojawi³y sie ich skoki 1500-2000 a czasami nawet do 2500 obr/min zdarza siê jej w czasie jazdy nie reagowaæ w ogóle na gaz. Wymieni³em: filtry, sondê czujniki, rest kompa tez by³, silniczek krokowy i wtrysk tak¿e wymieniony, przewody i ¶wiece ostatnio nawet kompa wymieni³em i dalej jest to samo Pompa paliwo podaje wtrysk tez sprawdzi³em rozrz±d i zap³on,ci¶nienie w cylindrach wszystko jest ok. Dzisiaj troche sie pobawilem z nowu, jest juz lepiej przewody od wtyczki czujnika nie lonczyly ale duzo sie nie zmienilo tylko to ze pali na dotyk. Zalancza sie zsanie wiec obroty ida w gore to akurat prawidlowo bynajmiej tak mi sie wydaje, ale nie typowe jest to ze podskakuja az na 2000obr/min auto troche pochodzi poczym gasnie i juz nie zapala trzeba troche odczekac poczym znowu odpala bez problemu pochodzi na 2000obr/m i znowu gasnie. Co jest grane o co chodzi mial kto¶ taki dziwaczny przypadek?
Pomozcie Nie wiem co mam robic ):
Pavciu - 21-12-2009, 19:21
" />Mia³em podobny problem. Sprawd¼ czy silnik krokowy reguluje ci przepustnice - naciska na ni± otwieraj±c. Jak nie dzia³a to zale¿y w jakiej zosta³a pozycji takie bêdziesz mia³ objawy. Ja aby dojechaæ do domu musia³em go zdemontowaæ. Zamiennik to koszt oko³o 150pln.
Daj znaæ czy to to.
Viper - 23-12-2009, 16:12
" />Dziêki za pomoc, nie by³ to w prawdzie silniczek tylko kable zasilaj±ce jeden by³ przetarty ale pomog³o W gratisie by³o zwarcie w przewodach ju¿ wszystko jest ok
Pavciu - 25-12-2009, 12:53
" />
">Dziêki za pomoc, nie by³ to w prawdzie silniczek tylko kable zasilaj±ce jeden by³ przetarty ale pomog³o W gratisie by³o zwarcie w przewodach ju¿ wszystko jest ok
Podaj w którym to bylo miejscu. Takie usterki lubia sie powtazac jako standard. Moze to byc pomocne przy szukaniu.
Viper - 26-12-2009, 01:45
" />Problem lezal we wtyczce kabel prowadzacy do niej by³ przetarty wtyczka znajduje sie z lewej strony "gaznika" zasila silnik i wtrysk kabel pierwszy od lewej i drugi silnik trzeci i czwarty wtrysk, a co do drugiej usterki zwarcia robi sie we wiasce idacej w desce rozdzielczej kawalek przed stacyjka to ta czesc wiazki gdzie sa przewody stopu i swiatel awaryjnych. Mysle ze moj problem pomoze niektorym osobom i zaoszedzi weilu kosztow, bo jak widac te elementy ktore zostaly wymienione prawdopodobnie nie byly przyczyna takiego zachowania a ich wymiana nie nalerzy do tanich. Warto jest rowniez zwrucic uwage na przewody czujnika temperatory powietrza maja tedencje do przegniwania, oraz bespieczniki bo jesli zwarcie wystapi moze sie wam przepalic bespiecznik znajdujacy sie z prawej strony gaznika niedaleko "skrzynki" gdzie podlaczona jest masa. Zgadzam sie rowniesz z kolega piszacym ze ta usterka lubi sie powtarzac, mozna z reka na sercu przyznac ze elektryka jest slaba strona naszych zabaweczek.
Pozdrawiam