Kozaczek - 30-01-2007, 17:43
" />Witam kupuje silnik od lanci chodzi mi ten 205 konny niby on jest od kappy jak to sprawdzic macie jakies foty jak wyglądaja silniki od kappy,themy,dedry,delty chodzi mi o fotki tego silnika 2.0 16v Turbo i parametry silnikow...Za odpowiedz z góry dziekuje i pozdrawiam...
Cerberus - 30-01-2007, 19:51
" />jedyna różnia pomiedzy delta , dedra, themą i kappą 2.0 16V turbo są
wałki rozrządu , osprzet silnka i tylko w kappie są inne tłoki(lżejsze) - lepiej sie wkreca na obroty - reszta taka sama
Kabar - 30-01-2007, 20:34
" />Przede wszystkim różnią się ilością cylindrów. W Kappie są 5-cylindrowe 2.0 Turbo.
Kozaczek - 30-01-2007, 21:00
" />
">Przede wszystkim różnią się ilością cylindrów. W Kappie są 5-cylindrowe 2.0 Turbo.
Tylko ze ja kupiłem 2.0 16V Turbo 206ps jakie ten silnik ma osiądi niutonometrow i przyspieszenia
Kozaczek - 30-01-2007, 21:01
" />zapomniałem dodac ze silnik jest z Kappy
mariusz76 - 30-01-2007, 22:15
" />Wydaje mi się że w silnikach z Delty filtr oleju jest inaczej umiejscowiony.
Przemo - 30-01-2007, 22:30
" />
">Przede wszystkim różnią się ilością cylindrów. W Kappie są 5-cylindrowe 2.0 Turbo.
ALe i 4 cylindrowe też, montowane były przed liftingiem
Cerberus - 30-01-2007, 23:11
" />
">Przede wszystkim różnią się ilością cylindrów. W Kappie są 5-cylindrowe 2.0 Turbo.
Tylko ze ja kupiłem 2.0 16V Turbo 206ps jakie ten silnik ma osiądi niutonometrow i przyspieszenia
Kazdy z silników dedra delta thema kappa ma teoretycznie 205 km.
ale w zasaddzie musisz rozkrecic ten silnik z kappy do gołego slupka i zmienic cały osprzet na ten z twojego motora prócz wtryskiwaczy paliwa bo te do turbo maja wieksza wydajnosc na minute
wałki rozrządu tez musiałbys wymienic aby silnik pozostawic na komputerze z webera (lub magneti marelli)(palec rozdzielacza) a nie tak jak jest w themie i kappie na boschu (cewka lub cewki)
a teraz Ci powiem gwóźdź programu licze ze do 20 000km padnie ci skrzynia biegów - w kazdym badź razie przez te pierwsze 20 000km auto bedzie startowało jak RAKIETA
wydaj mi sie ze najwiekszym klopotem bedzie dostac komputer pompe paliwa i chłodnice wody do turbo (lub przerobic starą) oraz intercooler wody i oleju
mario09 - 31-01-2007, 09:13
" />Co to jest intercooler wody i oleju :?: 8O
Kozaczek - 31-01-2007, 10:35
" />
">Przede wszystkim różnią się ilością cylindrów. W Kappie są 5-cylindrowe 2.0 Turbo.
Tylko ze ja kupiłem 2.0 16V Turbo 206ps jakie ten silnik ma osiądi niutonometrow i przyspieszenia
Kazdy z silników dedra delta thema kappa ma teoretycznie 205 km.
ale w zasaddzie musisz rozkrecic ten silnik z kappy do gołego slupka i zmienic cały osprzet na ten z twojego motora prócz wtryskiwaczy paliwa bo te do turbo maja wieksza wydajnosc na minute
wałki rozrządu tez musiałbys wymienic aby silnik pozostawic na komputerze z webera (lub magneti marelli)(palec rozdzielacza) a nie tak jak jest w themie i kappie na boschu (cewka lub cewki)
a teraz Ci powiem gwóźdź programu licze ze do 20 000km padnie ci skrzynia biegów - w kazdym badź razie przez te pierwsze 20 000km auto bedzie startowało jak RAKIETA
wydaj mi sie ze najwiekszym klopotem bedzie dostac komputer pompe paliwa i chłodnice wody do turbo (lub przerobic starą) oraz intercooler wody i oleju
Nie kazdy silnik ma 205 ps te sterowane modułem mają 177ps...
i po co mam zmieniac osprzęt na ten co jest w moim motorze jak tam mam wszystko seryjne z kappy i po co mam zmieniac wałki rozrządu jak komputer zmienie na orginalny z kappy turbo z wiązką kabli
Nie wiem o co ci chodzi z tym chłodzeniem oleju i wody IQ napewno nie bedzie seryjny tylko wiekszy duzo wiekszy a skrzynia dlaczego mi by miała pasc skrzynia bedzie z fc16vt i nie padnie po 20.000..
mario09 - 31-01-2007, 12:31
" />Intercooler to intercooler, a kolega pewnie mial na mysli chlodnice wody(wymiennik ciepla) i oleju. Jesli kupiles silnik z osprzetem to napewno ten wymiennik jest (takie "sprytne cos" przy filtrze oleju od korego odchoda rurki, jedna bodaj do termostatu, a druga chyba gdzies za niego -nie pamietam dokladnie). Oczywiscie chlodnica oleju tez w tych silnikach byla. W razie czego mam taka, ale od Themy turbo i mysle, ze bedzie pasowac.
Cerberus - 31-01-2007, 14:14
" />powiem Ci tylko ze " : cenzura : " sie ze szczescia jak włożysz kpl silnik z kappy do tipo
Cerberus - 31-01-2007, 14:16
" />zapamietaj sobie chłopcze ze PS ma 1,36 KM
wiec nie PISZ PS tylko KM
a silniki które mają 176KM to albo 8 V albo silniki z delty i lub fiata coupe 2.0 16V turbo z delikatną zmianą oprogramowania i zwęźką przed przepustnicą
pozdr
Cerberus - 31-01-2007, 14:18
" />
">Przede wszystkim różnią się ilością cylindrów. W Kappie są 5-cylindrowe 2.0 Turbo.
Tylko ze ja kupiłem 2.0 16V Turbo 206ps jakie ten silnik ma osiądi niutonometrow i przyspieszenia
Kazdy z silników dedra delta thema kappa ma teoretycznie 205 km.
ale w zasaddzie musisz rozkrecic ten silnik z kappy do gołego slupka i zmienic cały osprzet na ten z twojego motora prócz wtryskiwaczy paliwa bo te do turbo maja wieksza wydajnosc na minute
wałki rozrządu tez musiałbys wymienic aby silnik pozostawic na komputerze z webera (lub magneti marelli)(palec rozdzielacza) a nie tak jak jest w themie i kappie na boschu (cewka lub cewki)
a teraz Ci powiem gwóźdź programu licze ze do 20 000km padnie ci skrzynia biegów - w kazdym badź razie przez te pierwsze 20 000km auto bedzie startowało jak RAKIETA
wydaj mi sie ze najwiekszym klopotem bedzie dostac komputer pompe paliwa i chłodnice wody do turbo (lub przerobic starą) oraz intercooler wody i oleju
Nie kazdy silnik ma 205 ps te sterowane modułem mają 177ps...
i po co mam zmieniac osprzęt na ten co jest w moim motorze jak tam mam wszystko seryjne z kappy i po co mam zmieniac wałki rozrządu jak komputer zmienie na orginalny z kappy turbo z wiązką kabli
Nie wiem o co ci chodzi z tym chłodzeniem oleju i wody IQ napewno nie bedzie seryjny tylko wiekszy duzo wiekszy a skrzynia dlaczego mi by miała pasc skrzynia bedzie z fc16vt i nie padnie po 20.000..
czytając powyższe dochodze do wniosku ze ty dokladnie niewiesz co chcesz zrobic
Przemo - 31-01-2007, 14:42
" />
">zapamietaj sobie chłopcze ze PS ma 1,36 KM
wiec nie PISZ PS tylko KM
a silniki które mają 176KM to albo 8 V albo silniki z delty i lub fiata coupe 2.0 16V turbo z delikatną zmianą oprogramowania i zwęźką przed przepustnicą
pozdr
Coś Ci się pomyliło, Ty tez nie masz racji PS=KM a Tobie chodziło raczej o KW (czyli kilowaty) 1KW=1,36KM.
pew - 31-01-2007, 15:20
" />
">zapamietaj sobie chłopcze ze PS ma 1,36 KM
wiec nie PISZ PS tylko KM
a silniki które mają 176KM to albo 8 V albo silniki z delty i lub fiata coupe 2.0 16V turbo z delikatną zmianą oprogramowania i zwęźką przed przepustnicą
pozdr
spokojnie - poza tym nie masz do końca racji - nawet kilka osób ma tutaj Themy 2.0 16V turbo 177 KM (tzw. seria II)
Kozaczek - 31-01-2007, 19:14
" />
">powiem Ci tylko ze " : cenzura : " sie ze szczescia jak włożysz kpl silnik z kappy do tipo
Nie bede sie z toba kłocił i sprzeczał tylko nie wiesz ze silniki wychodziły 16vt z 177Km Standardowe 8v turbo miały 150KM (katalizator) i 165KM (wersja bez katalizatora) a 16V turbo - 205KM ... 177KM to miałby z wymontowaną turbinką ...Silnik c1.246 2,0 16v Turbo 177KM/5500rpm od bodaj 90r. do X.92r. to skad wiesz ze mi nie wejdzie do Tipo wejdzie predzej niz myslisz.Pozdrawiam
Cerberus - 31-01-2007, 20:18
" />bez wymiany osprzetu z twojego motora sie nieobedzie
a co do 177 KM to przyjedź do mnie dam ci dwa rozebrane motory mam je w skrzyniach 177kM i 205kM - oddam ci na paliwo i dam 100zł jezeli mi wskazesz namacalnie jakies szczególy pomiedzy nimi
P O Z D R A W I A M
Cerberus - 31-01-2007, 20:23
" />
">powiem Ci tylko ze " : cenzura : " sie ze szczescia jak włożysz kpl silnik z kappy do tipo
Nie bede sie z toba kłocił i sprzeczał tylko nie wiesz ze silniki wychodziły 16vt z 177Km Standardowe 8v turbo miały 150KM (katalizator) i 165KM (wersja bez katalizatora) a 16V turbo - 205KM ... 177KM to miałby z wymontowaną turbinką ...Silnik c1.246 2,0 16v Turbo 177KM/5500rpm od bodaj 90r. do X.92r. to skad wiesz ze mi nie wejdzie do Tipo wejdzie predzej niz myslisz.Pozdrawiam
weź jusz teraz szlifierke kontową i zacznij wycinac kawałek sciany grodziowej wraz z wycieraczkami aby Ci kolektor ssawny (z kappy) sie zmiescił do komory silnika
sloneczna - 31-01-2007, 20:30
" />Wejdzie wszystko w te podłużnice . 16v bez problemu żadnego .
IQ mam z TIPO razem z dolotem powietrza orginał w zderzaku.A po drugiej stronie jest chłodnica oleju w zderzaku taka mała kwadratowa (uno ma podobną ). Zderzak przedni najlepiej z wersji 1,8 , 2,0 lub TD .
Ma szeroki wlot ten z wersji 1,4 ,1,6 się nie nadaje. Uważaj na węże od chłodnicy oleju Fiatowskie mają inne gwinty .
Cerberus - 31-01-2007, 20:39
" />
">powiem Ci tylko ze " : cenzura : " sie ze szczescia jak włożysz kpl silnik z kappy do tipo
Nie bede sie z toba kłocił i sprzeczał tylko nie wiesz ze silniki wychodziły 16vt z 177Km Standardowe 8v turbo miały 150KM (katalizator) i 165KM (wersja bez katalizatora) a 16V turbo - 205KM ... 177KM to miałby z wymontowaną turbinką ...Silnik c1.246 2,0 16v Turbo 177KM/5500rpm od bodaj 90r. do X.92r. to skad wiesz ze mi nie wejdzie do Tipo wejdzie predzej niz myslisz.Pozdrawiam
ostatnia spraw otwieram service manual Lancia Thmea - wydanie z wrzesnia 85r. czyli jedno z pierwszych
i thema 8V turbo ma 122KW = 165,92KM - "standardowa thema turbo 8v ma wlasnie tyle"
spadek mocy przy katalizatorze potwierdzony na V-tecu w WAWIE wynosi zaledwie (maximum) 7KM - naprawde niewiem skad masz tak chore dane
sloneczna - 31-01-2007, 20:40
" />
">
weź jusz teraz szlifierke kontową i zacznij wycinac kawałek sciany grodziowej wraz z wycieraczkami aby Ci kolektor ssawny (z kappy) sie zmiescił do komory silnika
Ech ,ale bredzisz i agresywnie się zachowujesz wobec kolegi.
BRAVO HGT ,FC ma nie taki silnik fabryczny.A to wszystko jest TIPOPODŁOGOWE.
silnik kappy 16vT
Cerberus - 31-01-2007, 20:46
" />chyba jesstes slepy jak kolektor ssawny z kappy sie zmiesci pod maska tipo osadzajac go nawety na oryginalnych łapach z tipo/delta
bryś - 31-01-2007, 20:47
" />jest jeden facet z Gdańska czy gdzieś z nad morza ma tipo z silnikiem lanci i z tym kolektorem ssacym to chyba nie dasz rady bo facet mnie wiecznie zaczepiał i pytał o kolektor z 16v integrale bo jest mniejszy i wchodzi a ten z themy i kapy nie, mam taki kolektor ale jak większość rzeczy leży i czeka na lepsze czasy .
Kozaczek - 31-01-2007, 21:44
" />Z tym kolektorem to masz racje on bedzie zmieniony z fc 16vt i wszystko wejdzie bez problemu
Nat - 02-02-2007, 16:12
" />
">zapamietaj sobie chłopcze ze PS ma 1,36 KM
wiec nie PISZ PS tylko KM
No to sobie wyjasnijmy:
koń mechaniczny ma polski skrót KM (niem. PS, franc. CV, ang. HP)
1 KM = 735,498 W (albo 75 kGm/s)
Czyli silnik o mocy 1 KM jest w stanie podnieść ciężar 75 kg na wysokość metra w czasie 1 sekundy (pomijając straty w układzie, a straty moga byc duże- na wyjściu z kieratu z mocy 1 Konia (1 KM) pozostawało tylko ok 0,54 KM mocy realnej)
Oczywiscie prosta kalkulacja wskazuje, ze 1 KW = 1,3596 KM (PS, HP, CV)
Dla zaciemnienia sprawy Francuzi posługiwali sie równiez pojeciem koni fiskalnych (na potrzeby fiskalne, stąd cytryna 2CV nie miała silnika o mocy 2 KM, lecz 2 CV było oznaczeniem na potrzeby Urzędu Skarbowego), a Anglicy koniem parowym (HP), który wynosił troche (ok 2 proc.) mniej niz koń mechaniczny (HP).
Druga sprawa, to ja rozumiem, ze hormonki buzują, że chęć przekazania swojej wiedzy jest ogromna, że nie wystarczy wiedziec najlepiej, ale trzeba to wszystkim zademonstrować, ale troche sympatyczniejszy ton rozmowy byłby wskazany....
">chyba jesstes slepy jak kolektor ssawny
">powiem Ci tylko ze " : cenzura : " sie ze szczescia
"> naprawde niewiem skad masz tak chore dane
">zapamietaj sobie chłopcze
vazyl - 12-02-2007, 18:29
" />Nie zjedzcie mnie, ale podobno nie ma głupich pytań. Po otwarciu maski "zorientowany" laik może sie kapnąć z jakim silnikiem ma do czynienia? Kolor pokrywy wałków, jakiś szczegół wyróżniający?