kubi2 - 16-09-2007, 17:55
" />Witam szacownych kolegow.
Problem, ktory mnie trapi jest taki jak w tytule. Czy zalozyc lpg do Lybry 1,8??? Nigdy nie mialem samochodu na gaz i nie bardzo sie orietuje jakie sa plusy i minusy takiego zasilania. Koszty montazu i tankowania sa oczywiste, ale chodzi mi bardziej o sprawy, ktore wychodza juz po zainstalowaniu lpg, np. czeste regulacje, szybsze zuzywanie sie podzespolow itp i ewentualnie jakiego producenta polecacie. I jeszcze jedno. kiedys rozmawialem ze specjalista od silnikow i powiedzial, ze te silniki nie za dobrze znosza lpg. Prawda to?
Pozdrawiam
Simon - 16-09-2007, 21:12
" />Z LPG to jest tak, ¿e ile kierowców tyle opinii - ci którzy nigdy nie je¼dzili na gazie zwykle sa przeciw, Ci którzy je¿d¿± s± za nawet je¶li siê chrzani:)
Ja mam LPG w bravolocie - sprawuje siê piêknie, najmniejszych problemów z nim nie mam, ale to jest silnik stworzony do gazu. Inwestycja zwróci³a mi siê po nica³ym roku - oszczêdno¶æ jest ogromna. Ale..ale... ko³o zamuje mi pó³ baga¿nika, czasem na gaz prze³±cza mi siê w najmniej odpowiednim momencie ( np. szybki wyjazd z podporz±dkowaniej ), spadek mocy da se odczuæ ( w 1.8 pewnie tym bardziej ), a przy odrobinie roztargnienia ³atwo zim± zalaæ silnik gazem i unieruchomiæ auto na ca³y dzieñ. To wszystko jednak s± niuanse. Pamietaj ¿e gaz spala siê w wy¿szej temperaturze, niektóre silniki mog± niezbyt dobrze to znosiæ - np mog± rozszczelniaæ siê uszczelki w g³owicy czy magistrali. Elektornika niektórych silników ¼le znosi gaz, to zupe³nie indywidualna sprawa.
Ale reasumuj±c powiem tak: Je¿d¿e na gazie ale nastêpne auto szukam z dieslem - LPG to przykra konieczno¶æ a nie mi³a alternatywa
Nat - 16-09-2007, 22:30
" />
">Z LPG to jest tak, ¿e ile kierowców tyle opinii - ci którzy nigdy nie je¼dzili na gazie zwykle sa przeciw, Ci którzy je¿d¿± s± za nawet je¶li siê chrzani:)
Ja je¼dzi³em i jestem przeciw
Powiem tak: licz±c korzy¶ci (niew±tpliwe) z posiadania LPG, miej ¶wiadomo¶æ, zak³adaj±c, ¿e instalacja dziala koncertowo to jednak:
1. Szybcie "leci" uk³ad wydechowy
2. Co jaki¶ czas masz przeglad i regulacjê u gazowników- oczywi¶cie p³atne
3. Czêsciej wymieniasz te¿ ró¿ne czê¶ci- ¶wiece, filterki itp
4. Przegl±dy s± dro¿sze
5. dobrze policz, za ile dni lub lat Ci siê zwróci
A z rzeczy niematerialnych:
6. Niektórych wkurza to, ¿e auto na tyle "siedzi", ma przecie¿ solidny dodatkowy ciê¿ar do ud¼wigniêcia
7. wozisz dojazdówkê w baga¿niku (iewygodne) lub ryzykujesz (albo np wulkanizator w spreju)
s³owem- gaz to tzw. z³o konieczne- jesli uwa¿asz, ¿e szkoda Ci pieniêdzy na benzynê, to zak³adaj, tylko nie oszczêdzaj na dobrej instalacji i dobrym gazowniku. Jak nie musisz, to nie zak³adaj.
No i niestety, wcale nierzadko gaz siê jednak chrzani. A to potrafi utruæ ¿ycie (mi utru³o..)
Taz - 17-09-2007, 11:19
" />a ja polecam TEN temat.. pomimo tego ¿e dotyczy kappy to jest tam du¿o uniwersalnych informacji
Petrus - 17-09-2007, 13:03
" />Mam instalkê dok³adnie w tym modelu. Przejecha³em 15000 km i jest baaaardzo dobrze. Wspó³dzia³a wszystko z komputerem samochodowym, nie wywala b³êdów. Nie mam najmniejszych problemów. Gdybym mia³ na pocz±tku pieni±dze i nie bawi³ siê w BLOS'a (patrz inne moje w±tki), to kosztowa³oby mnie to 2800 z³.
kubi2 - 17-09-2007, 13:38
" />Petrus a jak z osiagami? Duzo sie pogorszyly?
Petrus - 17-09-2007, 14:02
" />
">Petrus a jak z osiagami? Duzo sie pogorszyly?Nie odczuwam tego. S±dzê, ¿e gorsze osi±gi s± przy instalacjach II generacji, gdzie jest ograniczony dop³yw powietrza. Ja mam sekwencyjn± instalacjê.
kubi2 - 17-09-2007, 14:48
" />Oki, dzieki za odpowiedzi. Zobacze jakie sa ceny i jeszcze przemysle, czy warto zbeszczescic taki samochodzik
£ukasz - 17-09-2007, 18:06
" />
">Z LPG to jest tak, ¿e ile kierowców tyle opinii - ci którzy nigdy nie je¼dzili na gazie zwykle sa przeciw, Ci którzy je¿d¿± s± za nawet je¶li siê chrzani:)
Ja je¼dzi³em i jestem przeciw
Powiem tak: licz±c korzy¶ci (niew±tpliwe) z posiadania LPG, miej ¶wiadomo¶æ, zak³adaj±c, ¿e instalacja dziala koncertowo to jednak:
1. Szybcie "leci" uk³ad wydechowy
2. Co jaki¶ czas masz przeglad i regulacjê u gazowników- oczywi¶cie p³atne
3. Czêsciej wymieniasz te¿ ró¿ne czê¶ci- ¶wiece, filterki itp
4. Przegl±dy s± dro¿sze
5. dobrze policz, za ile dni lub lat Ci siê zwróci
A z rzeczy niematerialnych:
6. Niektórych wkurza to, ¿e auto na tyle "siedzi", ma przecie¿ solidny dodatkowy ciê¿ar do ud¼wigniêcia
7. wozisz dojazdówkê w baga¿niku (iewygodne) lub ryzykujesz (albo np wulkanizator w spreju)
s³owem- gaz to tzw. z³o konieczne- jesli uwa¿asz, ¿e szkoda Ci pieniêdzy na benzynê, to zak³adaj, tylko nie oszczêdzaj na dobrej instalacji i dobrym gazowniku. Jak nie musisz, to nie zak³adaj.
No i niestety, wcale nierzadko gaz siê jednak chrzani. A to potrafi utruæ ¿ycie (mi utru³o..)
Odniose sie do wypowiedzi Nata bo dobrze to rozpisal.
Ad1 to fakt przy 112000km(w tym 60 000na lpg) srodkowy i koncowy tlumik sito
Ad2 Ja mialem tylko 1 serwis. Przy sekwencji nic nie ruszalem bo nie bylo potrzeby. Jade w najblizszym czasie bo fura zaczyna sie robic mulowata. Przy instalacji IIgen. obowiazkowy przeglad co 10 000km inaczej moga wypalic sie zawory.
Ad3 Na przestrzeni 60000km wymienilem tylko raz filtr gazu 20zeta i 2 x swiece.
Ad4 co roku musisz wydac dodatkowe 60 dych
Ad5 dokladnie, jesli robisz do 15000km rocznie to nie zakladaj. Jesli wiecej zakladaj. Dodatkowe koszty to jeszcze Pb i to w moim przypadku nie takie male bo miesiecznie wychodzi ok 100zl. Generalnie samochod mi przytyl po instalacji i osiagi spadly. Na autostradzie mi to nie przeszkadza ale w miescie tak. J
Ad6 fakt, ale w tedy gdy siadaja jeszcze spore 2 osoby na poklad tylnej kanapy. W 4 osoby z wlaczona klima jazda tym samochodem to mordenga na lpg
Ad7 ja smigam caly czas bez kola i spraya. Jezdze przedewszystkim w miescie gdzie sa stacje i znajomi w razie czego. Czasami niestety lapie sie na tym, jak jade np na lotnisko 45km od domu i nie mam niczego z soba. Jak sobie przypomne o tym, ze nie mam kola zapasowego to lape stresa. Kolo zapasowe pelno wymiarowe zabiera polowe bagaznika wersji kombi :roll:
_bubson_ - 19-09-2007, 13:25
" />Ja te¿ mia³em nieprzyjemno¶æ posiadania gazu i jestem zdecydowanie przeciw! Kiedy¶ rozmawia³em z moim gazownikiem i powiedzia³ mi, ¿e najlepsze do zagazowania s± Polonezy, Du¿e Fiaty i Astry 1.4 60 konne. Te auta na gazie je¿d¿± nawet lepiej ni¿ na PB. Co do reszty to powiedzia³, ¿e zak³adanie instalacji to ju¿ tylko nieprzyjemna konieczno¶æ. Jestem zatem przeciw, ale rozumiem ludzi, którzy zak³adaj±.
madamaxx - 04-04-2010, 14:14
" />Ja mia³em Alfe Romeo 146 1,6TS z 99 która przejecha³a 160ty¶ km na gazie(instalacja sekwencyjna) i niegdy nie by³o z tym problemów
Sharuga - 04-04-2010, 14:39
" />Niestety - jak ju¿ by³o powiedziane - LPG to najczê¶ciej z³o konieczne.
Ja widzê to tak: jak je¼dzisz ma³o, to LPG wcale siê tak nie op³aca i nie zak³adaj, jak je¼dzisz du¿o - zmieñ na diesla.
Heathen - 04-04-2010, 19:59
" />LPG mowie nie...
nie wiem jak lybra , ale poprzednie auto espero 1,5 (16v)na gazie padalo, a kumplowi espero 1,8 (8V) smiga jak ta lala...wiec z gazem to bardzo roznie bywa...na pewno jest to dodatkowy uklad ktory moze sie psuæ:) ktory trzeba regulowac i o ktory trzeba dbac...
Dla mnie gaz ma 2 minusy najpowazniejsze:
-butla w kole to raptem 40l (34l gazu wchodzi), a taka pojemnosc daje raptem 250km zasiegu...to skandal! (nie dopuszczam butli w formie boilera bo to za duzo miejsca zajmuje)
-zmniejszenie pojemnosci transportowej
Wiec o gaz najlepiej pytac osoby z tym samym silnikiem...a szczerze malo 1,8 lyberek z LPG widzialem
markiz68 - 04-04-2010, 20:56
" />Dodam nie¶mia³o,¿e na co dzieñ katujê Forda Escorta 1.6 16v kombi z 94 r.Roczny przebieg ok.60tys.
Na gazie zrobi³em 200tys.Trzy razy p³ukany parownik,no i przy tym oczywi¶cie regulacja.
Po za³o¿eniu gazu zmieni³em kable na MOTORCRAFT i ¶wiece MOTORCRAFT PLATIN.Zero problemów.
Przez te 200ty¶ nie zagl±da³em pod maskê Nooo tylko wymiana oleju i rozrz±du .
Jak by³o te -20 te¿ bez problemów.Mimo,¿e instalacja zwyk³a nie mam zjawiska szarpniêcia gdy prze³±cza siê na gaz,kichniêcia.Przy moich przebiegach zw³aszcza ,¿e samochód je¼dzi zarobkowo na pewno mi siê to op³aca.
Wiem,zaraz kto¶ napisze,¿e ford gó no wort,ale ja go lubiê za to ,¿e nigdy mnie nie zawiód³.Nawet o tym nie my¶lê jak wsiadam.Po prostu wyje¿d¿am robiê 300kilometrów i wracam.
My¶lê,¿e gaz nie jest taki z³y,tylko mog± byæ ludzie którzy go zak³adaj±.Ja trafi³em na dobrych ,,Gazowników''czego wszystkim ¿yczê.
Sharuga - 05-04-2010, 00:04
" />
">Wiem,zaraz kto¶ napisze,¿e ford gó no wort,
Nie martw siê, bo "nie ka¿da morda pasuje do Forda"
pew - 06-04-2010, 21:22
" />Mam w tym silniku instalkê III gen. - ¿adnych problemów ... osi±gi bez zmian, spalanie 5-10% wiêksze. Wady by³y wcze¶niej wymieniane (poza awaryjno¶ci±, u mnie tego na szczê¶cie nie ma).
KGB - 08-04-2010, 00:57
" />ten silnik to to samo co 2.0 ,tylko jednego gara mu ucieli ,
pewnie komputer tez ma tak samo zje... ,
z II gen sa pewne problemy - w sumie do dzis dobrej emulacji sondy jeszcze nie nastawilem ,ale szczerze mowiac to dlatego ,ze mi sie nie chcialo ,a przy kapciu ZAWSZE sa pilniejsze naprawy ,
dlatego nie radze sie interesowac II gen ,bo zaden gazownik ci tego nie ogarnie ,a sam z takim poziomem wiedzy nawet nie masz co podchodzic .
ale IV gen jak najbardziej zda egzamin ,
najlepiej zalozyc staga 300-4 plus (jezeli twoj silnik ma visa ,to moze sie przydac korekta wtrysku po obrotach ,a zwykly stag4 jej nie ma ,ale czywiscie i na stag4 bedzie to smigac calkiem dobrze) ,
parownik MagicIII bedzie odpowiedni ,wtryskiwacze najlepiej matrix HD344 ,
cisnienie bedzie trzeba troche podkrecic ,bo te wtryskiwacze normalnie obsluguja 30KM /cyl ,ale na cis 1.1bar (zamiast 1.0bar) obsluza 33KM,
nie wiem czy lybra ma skladane tylne siedzenia ,ale jezeli nie ma to mozesz sie zastanowic nad butla walcowa ,nie wyglada tak elegancko jak toroidalna ,ale mozna wlaozyc wtedy taka ,ktora pomiesci nawet 80l gazu ,
standardowy toroid 48-55l to "strasznie duzy ciezar" 50kg juz z gazem ,ale ~80l gazu w butli to juz waga 70-80kg
ozzy - 08-04-2010, 07:45
" />Witam.
Mam w takim silniku instalacjê gazow±. Jest to STAG 4. Co prawda przejecha³em na niej dopiero 2 ty¶. km wiêc mogê Ci przekazaæ odczucia z pocz±tku przygody z gazem.
Zawsze mia³em diesla a¿ w koñcu zdecydowa³em siê na benzynkê. No i tu zacz±³ siê problem. Przez pó³ roku zagryza³em zêby na stacji benzynowej p³ac±c za paliwo. W koñcu przekona³em ¿onê do instalacji. By³a zagorza³± przeciwniczk± (bo mo¿e wybuchn±æ i takie tam). A teraz je¼dzi i nawet o tym nie my¶li co spala siê w silniku.
Mam butlê w kole zapasowym. Butla ma 57l a gazu wchodzi 42l co wystarcza na 380km jazdy. Spalanie ¶rednie wychodzi 11l po mie¶cie i na trasie przy prêdko¶ci obrotowej powy¿ej 3000 (ok 100 km/h).
Tankowanie to teraz przyjemno¶æ
Pozdrawiam i ¿yczê nam bezproblemowej jazdy z instalacj±.
Dalton666 - 08-04-2010, 16:13
" />Witam
Ja mam Lybre 1.8 na gazie i smiga az mi³o zero problemów, a drugiego mam seicza 900 na gazie zrobi³em juz 120 tys i tez zero problemów smiga do dzi¶ tak¿e widac jedni s± zadowoleni inni nie.
pew - 08-04-2010, 22:59
" />ja mam butlê 38 l. - wchodzi miêdzy 33 a 35 litrów
pedros - 26-05-2010, 13:09
" />Witam. Na pytanie czy zagazowaæ Liberatora mówiê stanowczo TAK je¿eli tylko ekonomia wskazuje na zak³adanie gazu to zak³adaj. Ja mam 1.8 rok.2000 zagazowana w 2004 przez serwice Lancia w Wejherowie.Autko najecha³o od tego momentu 200kkm. Wymiana filtra gazu raz na jaki¶ czas i spokój , zero b³êdów ale wa¿ne s± ¶wiece ja niezmiennie u¿ywam
championek 4-elektrodowych. Specjalnie nie ma ró¿nicy czy jadê na gazie czy na benzynie. W zwi±zku z temperatur± u¿ywam oleju 0/40 castrol magnatec .Je¿eli kto¶ jest dobrym gazownikiem to umie za³o¿yæ sekwencje pozdrawiam