EVAN CORTEZ - 21-10-2005, 21:51
" />Przestał działać kluczyk w Lancii Kappie.Po wymianie baterii w kluczyku przestał działać centarlny zamek.Wiem że można go zakodować ale próbowałem i nic.Jak sobie z tym poradzić?
mirek0p - 22-10-2005, 12:13
" />przeczytałem wszystkie posty było o kodowaniu czujnik jest umieszczony w podświetleniu na przednią szybą ale co zrobić gdy tego czujnika tam niema ,przyprowadziłem kappę 2 miesiące temu i zastanawiałem się dlaczego taka fura mająć centralny nie ma otwierania z pilota po lekturze wcześniejszych postów wiem że pilot jest w obudowie kluczyka rozebrałem go jest tam jakieś ustrojstwo po naciśnięciu znaczka firmowego świeci dioda którą wcześniej uznałem za podświetlenie zamka ale centralnego nie otwiera
pytanko gdzie może być czujnik odbierający sygnał z pilota
kappa 98 z rynku holenderskiego
ASSOLUTO - 25-11-2006, 16:17
" />witam wszystkich, mam następujący problem:
centralny zamek nie reaguje na pilota w kluczyku, wymieniłem ostatnio baterie w kluczyku oraz akumulator w samochodzie. Zielona dioda przy górnej lampce ciągle się świeci (a nie powinna), kiedy naciskam przycisk w kluczyku dioda miga ale nic z tego nie wynika. Przyciskanie mikroprzycisku przy zielonej diodzie i przycisku w pilocie w różnych konfiguracjach nie pomaga. Sądzę że jest jakiś problem z komunikacją kluczyk-"sterownik" centralnego zamka. Jak go rozwiązać, czy ma to jakiś związek z kodem elektronicznym który wprowadza sie na infocenter.
Auto nie posiada autoalarmu. Centralny zamek otwierany ręcznie (kluczyk w zamku) działa. Auto odpala bez problemu. Brak innych usterek.
Być może rozwiązanie tego problemu było już na forum, ale ja go nie znalazłem.
Czekam na porady.
Kojak - 25-11-2006, 17:11
" />Ja mam ten sam problem od dłuższego czasu... Centralny kluczykiem działa, zamki OK, alarmu brak - usterek innych brak. Niestety radiowo po poprzedniej zimie się nie otwiera. Wymieniałem, baterie, kodowałem. Nie mam pojęcia co jest z tymi pilotami w kluczyku naszych Kapiszonów... 8O
ASSOLUTO - 25-11-2006, 18:58
" />myślę, że to nie jest wina pilota w kluczyku (na obu kluczykach ten sam problem), przyczyna tkwi gdzieś indziej. Słyszałem opinię, że w Kappach trzeba założyc alarm bo piloty od centralnego się psują, ale ja coś nie jestem przekonany. Może zgłosi się ktoś mądry i podzieli z nami swoją wiedzą i doświadczeniem.
Kojak - 25-11-2006, 19:04
" />No ja się jeszcze na to nie zdecydowałem, ale sam też o tym myślę, bo żadne kluczyki nie działają...
ASSOLUTO - 25-11-2006, 20:05
" />powiedz Kojak jak kodowałeś kluczyki ?
wujek - 25-11-2006, 21:26
" />Witam,
W Kappie, wyposażonej w fabryczny alarm/centralny, wskazane jest wyłączenie alarmu przed manipulacjami z akumulatorem. Proponuję wyłączenie alarmu, odczekanie min. kilkanaście minut, i ponowne załączenie.
Jak i gdzie?. Centralny wyłącznik mechaniczny, na kluczyk, jest w obudowie
syreny.
Pozdrawiam
Kojak - 25-11-2006, 21:29
" />To już było opisywane... Coś takiego się robiło, że wciskało się przycisk przy lampce podsufitowej (jest głęboko umieszczony robiłem to wykałaczką). Dioda przy lampce powinna się zaświecić i trzymając ten przycisk, w odległości 20 - 25cm naciskasz klucz. Dioda przy lampce powinna iluminować i wtedy wszysko puszczasz. I tak z każdym kluczem, tyle że u mnie raz iluminowała, raz nie, nieraz po prostu gasła i tyle...
Kojak - 25-11-2006, 21:30
" />Tyle, że my nie mamy alarmu....
Kubek - 25-11-2006, 21:31
" />Ja mialem to samo ale w dedrze. Przeszedlem na reczne otwieranie ale w pewnego dnia nie moglem odpalic samochodu, aku totalnie rozladowany, naladowalem ale na drugi dzien to samo, zmierzylem pobor pradu miernikiem i byl cholerdarnie duzy, wylaczylem kluczykiem alarm i pobor spadl prawie do zera, i w smuei musialem wywalic alarm bo sie do niczego nie nadawal a mi tlyko rozladowywal akumulator.
ASSOLUTO - 26-11-2006, 21:01
" />mam pewien pomysł!!!
w obudowie lampki oświetlenia wnętrza jest to "coś" co ma mikroprzycisk i zieloną diodę. Wszystko znajduje sie na płytce drukowanej i według mnie odbiera sygnał z kluczyka i dalej wysyła sygnał do centralnego zamka. Czy przypadkiem nie ma tam baterii podtrzymującej napięcie na tym "czymś". Mam zamiar jutro zdemontować ten element i sprawdzić co tam jest. Pytanie brzmi, czy ktoś już to zrobił i wie jak to "coś" wygląda.
Aktualnie moja dioda się nie świeci, naciskam mikroprzycisk i nic, naciskam przycisk w kluczyku i nic. Wczoraj się świeciła ale bardzo lichutko i przestała, tak jakby wysiadała bateria w latarce (takie proste porównanie), stąd mój pomysł. Proszę o inne koncepcje.
dzięki
Uwaga: auto nie ma autoalarmu !!!
Luckyy - 26-11-2006, 22:45
" />
">....
Uwaga: auto nie ma autoalarmu !!!
ciekawe czy zlodziej czytaja nasze forum ;-)
wujek - 26-11-2006, 23:12
" />Witam,
W układach centralnego/ alarmu etc. raczej spotyka się akumulatorki. I po załączeniu powinny się takie ogniwa doładować. Chyba trzeba zerknąć w bezpieczniki - może jest przerwa w doprowadzeniu zasilania.
Pozdrawiam
ASSOLUTO - 27-11-2006, 08:36
" />Zgadzam się z Tobą Wujku, ale akumulatorki te małe, i te duże też się kiedyś kończą (jak wiesz ostatnio to przerabiałem ). Muszę go znaleźć. W temacie bezpiecznika, to obwód tego czujnika co "zbiera" sygnał z kluczyka jest na pewno (tak sądzę) z innymi obwodami na tym samym bezpieczniku, a reszta "bajerów" działa.
Z tego co wiem panowie złodzieje kradną samochody niezależnie od tego czy są zabezpieczone alarmem czy nie. Jak już się uprą to wezmą co chcą i już.
Mam nadzieję, że nie gustują w Lanciach K QP, i że nikt takiego wozu nie zamówi "na rynku bardzo wtórnym"
Luckyy - 27-11-2006, 20:16
" />
">Zgadzam się z Tobą Wujku, ale akumulatorki te małe, i te duże też się kiedyś kończą (jak wiesz ostatnio to przerabiałem ). Muszę go znaleźć. W temacie bezpiecznika, to obwód tego czujnika co "zbiera" sygnał z kluczyka jest na pewno (tak sądzę) z innymi obwodami na tym samym bezpieczniku, a reszta "bajerów" działa.
Z tego co wiem panowie złodzieje kradną samochody niezależnie od tego czy są zabezpieczone alarmem czy nie. Jak już się uprą to wezmą co chcą i już.
Mam nadzieję, że nie gustują w Lanciach K QP, i że nikt takiego wozu nie zamówi "na rynku bardzo wtórnym"
ale sa jeszcz tacy zlodzieje ktorzy kradna tylko radia lub cos co jest w aucie, pozostawiajac auto bez szyby ...
ASSOLUTO - 28-11-2006, 08:36
" />na takich złodziejaszków nawet alarm nie pomoże
ludzie muszą przestać kupować kradzione rzeczy, a to jak sądzę nigdy nie nastąpi, zwłaszcza w naszej ojczyźnie polszczyźnie
dabar2 - 12-12-2006, 23:52
" />Mam taki problem,że wysiadł bezpiecznik w kappie od zasilania pamieci klimy i przebiegu dziennego i centralny przestał reagować na pilot z kluczyka.Może ktoś wie jak da się go zaprogramować bo to prowdopodobnie przez brak napięcia....pozdrawiam i czekam na wieści.
Zygi - 13-12-2006, 19:29
" />O programowaniu jest coś TUTAJ i TUTAJ. Opcja SZUKAJ zawsze może pomóc w znalezieniu odpowiedzi :wink: Polecam
dabar2 - 13-12-2006, 23:20
" />Dzieki za pomysły.Powiem ze sprawdziłem to wszystko u siebie i niestety nie reaguje na pilota w kluczyku,trzeba szukać dalej.
Blash - 14-12-2006, 09:48
" />kolego z autopsji wiem że to skomplikowany temat i albo ktos kto zęby zjadł na alarmach i centralnych albo nieoryginalny i po sprawie
Python25 - 28-02-2007, 21:04
" />Witam wszystkich kupiłem sobie piękny samochodzik lancie kappa w pilocie w kluczyku do centralnego zamka były padnięte baterie więc je wymieniłem teraz widać ze działa pilot bo zaświeca sie dioda ale nie reaguje centralny zamek. Co moge zrobić zeby zmek działał.
Zygi - 01-03-2007, 08:51
" />Spróbuj ponownie zaprogramować pilot w kluczyku. W tym celu naciskasz mały przycisk na lampie oświetlenia wnętrza (taki malutki otworek) i przytrzymując naciskasz przycisk na kluczyku kierując go na czujnik podczerwieni z bliskiej odległości tak 20 cm Po ok 1 sek dioda obok przycisku powinna zaświecić na zielono , puszczasz przycisk kluczyka , następnie przycisk na lampie ,dioda zielona gaśnie. W ten sposób powinien się zakodować kluczyk.
ASSOLUTO - 01-03-2007, 09:13
" />Rada jest słuszna, życzę powodzenia z ponownym kodowaniem, mnie się kiedyś nie udało, i nie jestem jedyny. Bywa i tak że jedynym sposobem wyjścia z kłopotliwej sytuacji jest montaż autoalarmu.
sloneczna - 01-03-2007, 10:00
" />
">Rada jest słuszna, życzę powodzenia z ponownym kodowaniem, mnie się kiedyś nie udało, i nie jestem jedyny. Bywa i tak że jedynym sposobem wyjścia z kłopotliwej sytuacji jest montaż autoalarmu.
I chyba jedyne słuszne rozwiązanie.
Nikt tego nie chce nawet sprawdzić w warsztatach elek . Ja mam ten problem od początku i jest nie do rozwiązania.
Python25 - 01-03-2007, 22:23
" />tak tylko problem polega na tym że mój pilot nie jest na podczerwień tylko radiowy.
wujek - 01-03-2007, 23:54
" />Witam,
Spróbuj wyjąć ponownie baterię, zerknij, czy coś się nie odłączyło. Przy wyjętej baterii zewrzyj styki w pilocie, do których bateria jest podłączana, aby rozładować ew. napięcia statyczne. Podczas wymiany baterii mogło wleżć jakieś napięcie (np. z metalowej końcówki narzędzia, którym wydłubywałeś baterię i zablokowało układ.
Taka operacja czasem pomaga.
Pozdrawiam
kleyo24 - 02-03-2007, 10:20
" />ale zabiegi. Bez Was nigdy bym nawet nie przypuszczał,że takie cuda sie robi.Fajowsko
dabar2 - 02-03-2007, 13:19
" />Z tym ponownym kodowaniem chyba brak wiekszych szans na powodzenie.Próbowałem w swojej kappie pare razy i chyba skonczy sie na załozeniu alarmu.A może ktoś wie czy to kodowanie dotyczy tylko klucza matki czy równiez tych do codziennego uzytku?
sloneczna - 02-03-2007, 21:56
" />Uważam ten orginalny alarm za jakiś bubel . Problem nie do rozwiązania.
Czy jest ktoś komu to działa ? Albo czy podana wyżej instrukcja kodowania pomogła ?.
Ja Opiszę jak to jest dokładnie u mnie .
Po przekręceniu kluczyka alarmu w pozycję ON piknie syrena dwa razy .
I tu rola sie kończy.
Kodując kluczyk wciskam przy lampce i dioda zaczyna migać po jakimś czasie około 15s albo zaczyna świecić ciągle albo miga 4 razy i potem po jakims czasie gaśnie. Kluczyk nie ma na nią wpływu w tym przypadku .
Natomiast jak tylko wcisnę na sekundę przy lampce to zaczyna migać dioda zielona i po wciśnięciu kluczyka odrazu gaśnie (czyli komunikacja jest ,reaguje na kluczyk).
Próbowałem wszystkie opcje z efektem 0 :evil:
I mam jeszcze jedno pytanie czy dioda w kluczyku czerwona po wciśnięciu miga wam czy świeci ciągle?
dabar2 - 05-03-2007, 10:13
" />U mnie dioda na kluczyku miga po wcisnieciu.A z kodowaniem miałem juz kilkanascie prob i żadna nie przyniosła takiego efektu jaki ma być zgodnie z instrukcja obsługi.Wzsystko niby sprawne....centarlny działa z zamka bez zarzutu,immobilaiser nie robi problemów,jedynie kluczyk nie chce sie zakodowac i otwierac dzwi przyciskiem.
MAKUB - 17-04-2008, 12:37
" />Witam !
Mam problem z zamkiem centralnym a raczej pilot w kluczyku do centralnego zamka. Baterie są nowe a zamek nie działa. Kluczykiem zamykam bez problemu. Kontrolka na kluczyku miga po naciśnięci pilota, nie świeci ciągle.
Myślę, że trzeba zaprogramować od nowa, niestety instrukcję mam po włosku. Proszę o pomoc. Pozdrawiam wszystkich klubowiczów.
hamberg - 18-04-2008, 20:54
" />Prosze Panstwa sukces : yesyes :
co prawda nie udalo mi sie zarejestrowac kluczyka ale po wymianie baterii pilot nadal dziala. Wymienialem bo mikrostyk sie uwalil.
Wszelkie objawy ktore tu wymieniliscie wskazuja na kasowanie pamieci w kluczyku i to chyba on sie uczy od centralki skoro po wymianie baterii nagle "zapomina" ze ma otworzyc drzwi.
W kazdym razie mam dwa kluczyki z ktorych jeden nie dziala (odkad kupilem) a drugi dziala (ten po wymianie baterii). Byc moze sekret jest w tym ze wymienilem baterie jeszcze sprawna na nowa i zrobilem to bardzo szybko.
Druga sprawa - scalak wewnatrz - w tym dzialajacym scalak jest zaklejony naklejka (byc moze jest inny) a w tym niedzialajacym jest scalak bez nalepki.
Aha - pacjent to Kappa z 98r z kluczykiem radiowym