Messer74 - 08-05-2010, 23:35
" />Witam!
Czy kto¶ zamontowa³ sobie do auta urz±dzenie chroni±ce turbinê o nazwie "Blow off"? Je¿eli tak to proszê o podzielenie siê do¶wiadczeniem odno¶nie pracy silnika i turbiny
Dzieki
Watazka - 09-05-2010, 00:10
" />Kolega przemas81 ma temat przecwiczony,zapytaj.
Nat - 09-05-2010, 00:54
" />Ja te¿ mam blow off.
Co chcesz wiedzieæ?
topcio1 - 09-05-2010, 08:53
" />ka¿da turbo benzyna ma blow off
Messer74 - 10-05-2010, 15:13
" />
">Ja te¿ mam blow off.
Co chcesz wiedzieæ?
Czy to co¶ daje w codziennym u¿ytkowaniu? Mam na my¶li czy auto rzeczywi¶cie p³ynniej przyspiesza?
Pozdrawiam
Messer74 - 10-05-2010, 15:15
" />
">ka¿da turbo benzyna ma blow off
Zatem, czy w Lancii Zet´cie tez jest?
Silnik turbo -benzynowy 2.0 PSA
Nat - 10-05-2010, 15:40
" />
">Ja te¿ mam blow off.
Co chcesz wiedzieæ?
Czy to co¶ daje w codziennym u¿ytkowaniu? Mam na my¶li czy auto rzeczywi¶cie p³ynniej przyspiesza?
Pozdrawiam
Nigdy nie je¼dzi³em bez blow offa (szkoda mi turbinki), ale dzielê siê obserwacjami z punktu widzenia u¿ytkownika (a nie specjalisty) :
1. p³ynne przyspieszanie zale¿y od wielu czynników (np. p³ynniej przyspiesza lanciowe 2,0t 20V ni¿ 2,0t 16V). Wcale nie jestem przekonany, ¿e to wiêksza zabawa.
2. blow off, czyli po prostu zawór spustowy u³atwia prowadzenie wysilonych silników z turbo i chroni turbinê. Je¶li pu¶cisz gaz (czyli zamkniesz przepustnicê) np. zmieniaj±c biegi, je¶li nie mia³by¶ blow offa, turbinka z lekka by oszala³a, bo rozpêdzona, chc±c do³adowaæ nie mia³aby czego (bo przepustnica zamkniêta). I wtedy z pomoca przychodzi zawór - sprê¿one och³odzone w intercoolerze powietrze ucieka przez niego. towarzyszy temu spektakularny syk, który bawi prze zpierwsze parê dni. a turbince pozwala zachowaæ w miarê sta³e obroty.
Bez blow offa, agresywnie da³oby siê je¼dziæ bezpiecznie dla turbinki chyba tylko z miêdzygazem. Wtedy p³ynno¶æ jazdy chyba by³aby zachowana.
Nasi forumowi spece od mechaniki napewno wyja¶ni± to mniej kulawo
">Zatem, czy w Lancii Zet´cie tez jest?
Silnik turbo -benzynowy 2.0 PSA
Tak, powinien byæ.
samuel - 10-05-2010, 23:13
" />To ¿e d¼wiêk zaworu wydobywa siê przy zmianie biegów to kiepskie t³umaczenie. Mo¿na jechaæ na jednym biegu i nieskoñczono¶æ sobie sykaæ
Nat - 11-05-2010, 10:03
" />
">To ¿e d¼wiêk zaworu wydobywa siê przy zmianie biegów to kiepskie t³umaczenie. Mo¿na jechaæ na jednym biegu i nieskoñczono¶æ sobie sykaæ
Nie zauwa¿y³e¶ s³ów "n.p." Wcze¶niej jest wyra¼nie napisane, ¿e przy zamkniêciu przepustnicy.
samuel - 11-05-2010, 12:56
" />Zauwa¿y³em Nie kierowa³em tego do Ciebie. Ju¿ nie raz s³ysza³em z ta zmian± biegów i dlatego nadmieni³em
Messer74 - 11-05-2010, 22:36
" />Czyli:
W mojej Zetce jak zrozumialem takie cos jest fabrycznie zamontowane. Natomiast syk to bajer taki...hm.
topcio1 - 11-05-2010, 22:41
" />tak, blow off wymienia siê na inne tylko aby uzyskaæ jaki¶ d¼wiêk. Ile w zecie jest do³adowania? Mo¿e jest tak znikome, ¿e nie s³ychaæ zaworu.
Nat - 11-05-2010, 23:10
" />dla zainteresowanych linka:
solarzmr - 11-05-2010, 23:40
" />
">towarzyszy temu spektakularny syk, który bawi prze zpierwsze parê dni.
Nieprawda, mnie bawi ju¿ ponad dwa lata i nie chce przestaæ
topcio1 - 12-05-2010, 08:19
" />
">towarzyszy temu spektakularny syk, który bawi prze zpierwsze parê dni.
Nieprawda, mnie bawi ju¿ ponad dwa lata i nie chce przestaæ
Kurcze, mi te¿ jako¶ nie przechodzi
Messer74 - 12-05-2010, 20:57
" />Ile w zecie jest do³adowania? Mo¿e jest tak znikome, ¿e nie s³ychaæ zaworu.[/quote]
Z silnika 2.0 121 km na 2.0 turbo 147 lub 150 w zale¿no¶ci od ¼ród³a. I w istocie syku nie s³ychaæ stad tez moje pytanie o to urz±dzenie. Dla samego syku to sobie mogê spu¶ciæ od czasu do czasu powietrze z opon ale jak to ma pomagaæ to ....
Pozdrawiam
topcio1 - 12-05-2010, 22:03
" />
">
Z silnika 2.0 121 km na 2.0 turbo 147 lub 150 w zale¿no¶ci od ¼ród³a.
no spoko, ale z mocy nic nie wynika o ci¶nieniu do³adowania
Boorek - 12-05-2010, 22:20
" />Matko jedyna... NIE KA¯DY SILNIK TURBO MA BLOW-OFF seryjnie nie ma na bank ¿adna Lancia. Ka¿dy silnik turbo ma natomiast zawór dump-valve (DV) który dzia³a podobnie jak blow off tylko nie psssyczy (bo ci¶nienie jest puszczane w dolot, a nie do atmosfery). W normalnym u¿ytkowaniu, nawet agresywnym nie ma ró¿nicy czy BOV czy DV, je¶li kto¶ np. robi chip tuning to wtedy nale¿y zmieniæ ten zawór, no chyba ¿e kto¶ lubi psssst...
topcio1 - 12-05-2010, 22:25
" />matko jedyna , ale dump-valve w K16VT te¿ wydaje odg³os
samuel - 12-05-2010, 22:26
" />No pewnie ze wydaje i to taki ¿e ludzie siê ogl±daj±
topcio1 - 12-05-2010, 22:28
" />ale tylko przy odpowiednim ci¶nieniu, a jak jest w uk³adzie 0,3 to nawet wentyl by nie pierdn±³
Boorek - 12-05-2010, 22:29
" />pssst? Topcio mo¿e Ty masz za³o¿ony blow off a o tym nie wiesz? moje 4.16 nie wydawa³o ¿adnego odg³osu który by przypomina³ pssst.
topcio1 - 12-05-2010, 22:30
" />pssyt to to nie jest, raczej tryt , takie zwyk³e psyt jak w Jelczu zupe³nie do mnie nie przemawia
Boorek - 12-05-2010, 22:33
" />
znalezione w sieci... oprócz klekotaj±cych zaworów to zadnego tryrt nie s³ysze no ale mo¿e i jest
topcio1 - 12-05-2010, 22:36
" />po pierwsze to jaki¶ gru¼lik a po drugie na postoju nie tryknie bo turbina nie ³aduje - no mo¿e 0,1-0,2 a takim ci¶nieniem to sobie mo¿na ............
Tomasz_SK - 12-05-2010, 23:07
" />A propo gwizdania na postoju...
Delta II HF
U mnie tak samo gwizda. Oczywi¶cie w jednej i drugiej Delcie za³o¿one BOV.
samuel - 13-05-2010, 00:14
" />Tu co¶ znalaz³em co troche przypomina choæ nie do koñca. od razu lepiej przejsc do 0:50
ten mi siê g³os wydaje odpowiedni. Jak docisnê do pod³ogi to te¿ jest podobnie:
topcio1 - 13-05-2010, 13:04
" />
">ten mi siê g³os wydaje odpowiedni. Jak docisnê do pod³ogi to te¿ jest podobnie:
no w miarê podobny do oryginalnego w Kappie -
">A propo gwizdania na postoju...
Delta II HF
U mnie tak samo gwizda. Oczywi¶cie w jednej i drugiej Delcie za³o¿one BOV.
Ale j± przycisn± na postoju , nie ma dziwne, ¿e moja tak nie robi , a taki zwyk³y ssss mnie nie rusza - Mój Jelcz robi tak setki razy dziennie i ju¿ przywyk³em
Nat - 13-05-2010, 13:17
" />
">A propo gwizdania na postoju...
Delta II HF
U mnie tak samo gwizda. Oczywi¶cie w jednej i drugiej Delcie za³o¿one BOV.
Integralka Natki z blow offem, na postoju nie sapie.
Podobno to kwestia, jaka turbina jest zastosowana.