makek - 14-01-2006, 10:21
" />Witam.
Blos, czy kto ma jakie dowiadczenia z tym urzdzeniem?
mario09 - 14-01-2006, 10:39
" />Moje doswiadczenie w tej kwestii=0, ale czytalem troche o tym i wydaje sie to byc swietnym rozwiazaniem, szkoda, ze nie zostanie ono juz "wprowadzone w zycie" . Silniki krokowe w instalacjach II gen. przy tym cudownym urzadzeniu chowaja sie po kata :wink:
Anonymous - 14-01-2006, 10:40
" />Cos moecie wiecej napisa o BLOSIE :?:
mario09 - 14-01-2006, 10:43
" />
">Cos moecie wiecej napisa o BLOSIE :?:
BLOS
Anonymous - 14-01-2006, 10:47
" />Dzieki :wink:
makek - 14-01-2006, 11:18
" />Wczoraj zabraem si za montowanie tego ustrojstwa i oczywicie s problemy. Pierwszy, ktrego si spodziewaem to brak miejsca (1.8 ie) to za spraw kolektora sscego ktry jest wysoko pod mask, nastpny jak maksymalnie moe by pochylony blos, w jakiej odlegoci powinien by od przepustnicy (podobno ma to znaczenie), regulacja to ju inna bajka.
Myl, e dzisiaj to zamontuj o ile znajd odpowiednie rury.
Anonymous - 14-01-2006, 11:21
" />Makek zdjecia rb i na forum daj , jak to wyglada itd.
makek - 14-01-2006, 12:12
" />Jak wyglda? http://www.allegro.pl/show_item.php?item=81267253
albo tu: lepsze zdjcia i linki http://www.allegro.pl/show_item.php?item=79980562
mario09 - 16-01-2006, 23:16
" />
">Wczoraj zabraem si za montowanie tego ustrojstwa i oczywicie s problemy. Pierwszy, ktrego si spodziewaem to brak miejsca (1.8 ie) to za spraw kolektora sscego ktry jest wysoko pod mask, nastpny jak maksymalnie moe by pochylony blos, w jakiej odlegoci powinien by od przepustnicy (podobno ma to znaczenie), regulacja to ju inna bajka.
Myl, e dzisiaj to zamontuj o ile znajd odpowiednie rury.
Jak przebiegl montaz?
Ja myslalem jak takie cudo zamontowac do Themy 2,0 bo totalny brak miejsca przed przeplywomierzem, ewentualnie na rurze dolotowej do kolektora ssacego. Wiem z doswiadczenia, ze wszelkie miksery lepiej funkcjonuja jesli sa montowane przed przeplywomierzem - nie wiem jak sie ma to stwierdzenie do blosa.
makek - 17-01-2006, 08:59
" />Witam.
Zamontowaem, ale za wczenie, eby co konkretnego powiedzie. Wyregulowaem go na sond i faktycznie mona ustawi skad mieszanki np. na 3000obr/min jak rwnie na jaowych, silnik pracuje rwno. Sam monta jest kopotliwy (mwi o Dedrze), to ze wzgldu na brak miejsca, bo sama rednica (70mm) jest dokadnie taka jak przewodw na powietrzu, nie trzeba wic robi redukcji, czy specjalnych przejciwek. Ja kombinowaem z rur plastikow , ale poniewa przelot blosa mia by opuszczony w stosunku do osi przepustnicy to rura powinna by wygita w zygzak, zmarnowaem prawie metr rury i zadowalajcego efektu estetycznego i funkcjonalnego nie uzyskaem. W kocu ten ‼zygzak” zrobiem z blachy, troch zabawy w wycinanie, spawanie i szlifowanie. Gdyby blos zamontowa poziomo (instrukcja dopuszcza takie pooenie) to nie trzeba by robi tych miesznych pocze, ja zamontowaem go prawie pionowo bo po zapoznaniu si z budow (rozkrceniu) doszedem do wniosku, e tak bdzie najlepiej.
Co do montau w ukadzie z przepywomierzem niewiele mog powiedzie (bya taka dyskusja na forum forda), co mi si wydaje to, e powinno si blos zamontowa za przepywomierzem (patrzc od kierunku przepywu powietrza), niezalenie czy to przepywomierz klapkowy czy z gorcym drutem. To dlatego, e przepywomierz klapkowy znajdujcy si midzy przepustnic a blosem moe powodowa zakcenia w otwieraniu szuflady blosa, w przypadku drugiego typu przepywomierza : nie wiem czy mieszanka gazowo powietrzna moe omywa rozgrzane elementy, czy to nie strzeli, oczywicie to tylko moje domniemania, niekoniecznie tak musi by.
Na razie, po montau blosa, jestem zadowolony , moliwe, e auto oyo, na pewno spokojniej pracuje, jak ze spalaniem – jeszcze nie wiem. Mam kilka fotek dla zainteresowanych.
Pozdrawiam.
mario09 - 17-01-2006, 09:03
" />Oczywiscie fotki mile widziane, jestem ciekaw bardzo jak to wyglada. Ciekawi mnie jeszcze to spalanie. Daj znac jak juz cos bedziesz wiedzial, moze i ja sie pokusze o takie rozwiazanie(choc nie powiem tanie nie jest).
Anonymous - 17-01-2006, 16:09
" />W K nie ma tak latwo ...
rury maja 65mm i blos za nic w swiecie nie wejdzie bez przejsciowek.
Ciekawe jak to bedzie dzialac :roll:
Anonymous - 18-01-2006, 22:55
" />Sa zdjcia
mario09 - 18-01-2006, 23:20
" />A co to za waz ktory idzie z rury przed blosem? Jakies podcisnienie?
Przyznam, ze robota wzorowa, estetyka pierwsza klasa. Jakiej srednicy jest ten blos. Ja w swojej Themie mam rury 70mm i u Ciebie tez mi na takie wygladaja.
Jeszcze jedna kwestia. Jak jest u Ciebie z klaba anty wybuchowa? Czy przez blos moze przechodzic cofajacy sie plomien?
makek - 18-01-2006, 23:41
" />W kiedy by zaraz przed przepustnic (ja mwi, e jest to odsysanie oparw ze skrzyni korbowej), ale teraz przy blosie niepotrzebnie by zakca podnoszenie szuflady, wic go przenoisem.
Rury s rzeczywicie fi 70mm, a klapk mam na stole w warsztacie - blos podobno nie strzela (dobrze wyregulowany).
Anonymous - 19-01-2006, 20:02
" />KAPPA - nie dziala
Jak tego nie regulowac, i tak jest uboga mieszanka Auto nie jedzie.
Blos zalozony miejscu plastikowej komory rezonansowej.
jezeli ktos ma jakis pomysl co z tym zrobic, to chetnie poslucham.
makek - 19-01-2006, 20:09
" />Sprawd jak masz rurk, tzn jakie jest w niej wycicie. Byy rne wersje blosa, a raczej rurek do niego (chyba 4 rodzaje), zasadniczo rniy si szerokoci wycicia.
Anonymous - 19-01-2006, 21:08
" />blosa mam z najnowszego sortu, takze prawdopodobnie "D" ...
na pudelku i gwizdku brak napisow :?
makek - 19-01-2006, 21:49
" />Z najnowszego sortu? Czy to znaczy, e masz z silnikiem krokowym?
Anonymous - 19-01-2006, 22:31
" />Ktos moze napisac jak wyglada sprawa przegladu z tym BLOSEM
makek - 19-01-2006, 22:49
" />Ukady z sond powinny by wyposaone w elektroniczn regulacj (silnik krokowy), blos jest mechaniczny (ten ktrego warto kupi) wic albo robimy co na wasna rk i na przegldzie kombinujemy, albo jedzimy na tradycyjnym mikserze. Ale przegldy robi ludzie, instalacje zakadaj ludzie.....i mona si dogada.
Anonymous - 19-01-2006, 22:53
" />Mae pytanie, jak u was wygladaj przegldy, bo nie widziaem jeszcze eby sie gocie czepiali co masz pod mask, zazwyczaj sprawdzaj szczelnoc i papiery kiedy byo LPG zaozone :wink:
Anonymous - 19-01-2006, 23:49
" />
">Z najnowszego sortu? Czy to znaczy, e masz z silnikiem krokowym?
Nie. Ci co to sprzedaja, twierdza ze od pewnego czasu wszystkie blosy przychodza z dyszami "D". Kiedys bywalo roznie. Dlatego napisalem "najnowszy sort" - po prostu zakup z poniedzialku.
makek - 20-01-2006, 00:33
" />http://forum.fordclubpolska.org/viewtop ... 66a09696c8
gondoljerzy - pisze o ubogiej mieszance, temat jest do dugi, ale o ile dobrze pamietam to wanie mia podmienion t rurk
Nastpna sprawa to uoenie blosa, najlepiej moliwie pionowo, wwczas podcisnienie unosi szuflad a gaz jest zasysany do kolektora, przy uoeniu np poziomym mniejsze podcinienie jest w stanie unie, przesun szuflad do podobnego pooenia jak w poprzednim przypadku, tylko nie zassie takiej dawki gazu, skutek - uboga mieszanka.
Anonymous - 20-01-2006, 01:29
" />
">
gondoljerzy - pisze o ubogiej mieszance, temat jest do dugi, ale o ile dobrze pamietam to wanie mia podmienion t rurk
nie ... mial zalozonego blosa na przepustnicy - po odsunieciu bylo OK.
Moj blos jest prawie pionowo - bez obciazenia da sie go wyregulowac , ale pod obciazeniem nie jezdzi
jutro jade na analizator.
P.S.
Na benzynie zupelnie inne auto ... nie chc juz palnika
makek - 20-01-2006, 11:21
" />Mia na przepustnicy, ale zanim go przesun to rozpiowa go o 25% na dugoci. Odsunicie powoduje e gaz lepiej miesza si z powietrzem (lepsze osigi, mniejsze zuycie). Jak uwaasz , e masz dobrze zaoonego blosa to porwnaj rurk
"maup napisa/a:
Do gondoljerzy: przepraszam, e dopiero teraz, wstydz si ale speniam obietnic.
Slit "D" czyli standardowy gwizdek wyglda tak:
gwizdek
duszy bok trjkta - 39mm
Podstawa (mierzone po ciciwie uku) ok. 7.5 - 8 mm - bez suwmiarki niestety a tolerancja wynika z ksztatu frezu. Wewntrzna rednica rurki - 10mm
Dziki. Wyglda na to, e mj gwizdek nie by taki standardowy. Otwr w najszerszym miejscu mia 6,5mm."
Anonymous - 20-01-2006, 11:54
" />jedyne co moge miec nie do konca ok (chyba) to odpowietrzenie skrzyni korbowej pomiedzy blosem a przepustnica.
gwizdek zmierze dzis.
Kmicic - 20-01-2006, 16:32
" />
">Na razie, po montau blosa, jestem zadowolony , moliwe, e auto oyo, na pewno spokojniej pracuje, jak ze spalaniem – jeszcze nie wiem. Mam kilka fotek dla zainteresowanych.
I jak? juz wiesz cos na temat spalania?;-)
Moze jakies spostrzezenia?
mario09 - 20-01-2006, 17:48
" />
">Mae pytanie, jak u was wygladaj przegldy, bo nie widziaem jeszcze eby sie gocie czepiali co masz pod mask, zazwyczaj sprawdzaj szczelnoc i papiery kiedy byo LPG zaozone :wink:
Oj ja mielam problem W moje poprzedniej Themie byl register i facet pierwsze o co spytal to czy auto z gazem i zeby podniesc maske. Jak zobaczyl, ze nie ma silnika krokowego to nawet nie bylo gadania. Tlumaczylem sie, ze to teraz tak na probe bo mialem klopoty z krokowcem, ale ten wogole nie chcial sluchac (o malej "darowiznie" nie mowiac ). Malo tego byla to stacja diagnostyczna w ktorej zawsze robie przeglady i nigdy nie bylo zadnych klopotow (i nie ma do tej pory). Trafil mi sie jakis trefny gosc i od tamtego czasu juz go nie widzialem (wylecial?). Zalozylem wowczas prowizorycznego krokowca(nawet nie podpialem elektryki do kompa) pojechalem gdzie indziej i juz klopotu nie bylo.
Widac mialem pecha :?
makek - 21-01-2006, 14:36
" />eby powiedzie co o spalaniu to najlepiej na trasie wyjedzi cay zbiornik, narazie nie zanosi si na dusze trasy.
_ADAM_ - 23-01-2006, 13:23
" />
">KAPPA - nie dziala
Jak tego nie regulowac, i tak jest uboga mieszanka Auto nie jedzie.
Blos zalozony miejscu plastikowej komory rezonansowej.
jezeli ktos ma jakis pomysl co z tym zrobic, to chetnie poslucham.
A moe masz za saby reduktor?
Ja dzisiaj kupiem BLOS'a przez Allegro (za 360z) i albo bd czeka na wysyk, albo sam go odbior (sprzedawca jest z Bonia), wic postaram si go jeszcze w tym tygodniu zamontowa.
Ja mam reduktor BRC 140kW, wic zobaczymy jak to bdzie chodzi...
Anonymous - 24-01-2006, 02:00
" />Ja mam jakies Landi. Na mikserze jezdzi ....
blos chwilowo zdjety
Jak dostaniesz swojego - zmierz prosze wymiary szczeliny gwizdka ....
_ADAM_ - 24-01-2006, 13:51
" />
">Ja mam jakies Landi. Na mikserze jezdzi ....
blos chwilowo zdjety
Jak dostaniesz swojego - zmierz prosze wymiary szczeliny gwizdka ....
Dzisiaj powinienem go ju mie, wic od razu zmierz szczelin, a jutro jak dobrze pjdzie bd prbowa go zamontowa.
_ADAM_ - 24-01-2006, 20:35
" />
">Ja mam jakies Landi. Na mikserze jezdzi ....
blos chwilowo zdjety
Jak dostaniesz swojego - zmierz prosze wymiary szczeliny gwizdka ....
Blosa ju mam Jutro bd go montowa - zobaczymy co z tego wyjdzie...
Czy montujc swojego Blosa przenosie podczenie odmy w inne miejsce? Czytaem na jakim forum (chyba Forda), e aby blos pracowa bez zakce, odma powinna by przed nim, czyli midzy filtrem a blosem, a nie midzy blosem a przepustnic.
Ciekawy jestem, czy rzeczywicie ma to jakie znaczenie, bo jej przeniesienie jest troch kopotliwe.
Zmierzyem szczelin slita - w dolnej czci (tzn. szerszej) jest ona wycita pod pewnym skosem, ktry w miar zwanie przechodzi w krawdzie prostopade - najlepiej wida to na zdjciu:
http://wrzodak.tivi.net.pl/Lancia/Slit.jpg[/img]
Czy slit/gwizdek w Twoim Blosie te ma taki wymiar?
Anonymous - 25-01-2006, 02:45
" />
">Czy montujc swojego Blosa przenosie podczenie odmy w inne miejsce?
niestety nie. dopiero pozniej wpadlem na to, ze do prob mozna ewentualnie odme odlaczyc, a dziure w rurze zatkac ...
">Czy slit/gwizdek w Twoim Blosie te ma taki wymiar?
jest identyczny.
Kmicic - 07-03-2006, 00:52
" />
">eby powiedzie co o spalaniu to najlepiej na trasie wyjedzi cay zbiornik, narazie nie zanosi si na dusze trasy.
Witaj, ja z uporem maniaka ;-) moglbys podsumowac swoje poltoramiesieczne uzytkowanie blosa?
makek - 07-03-2006, 12:19
" />Witam.
adnych pewnych informacji. Na Blosie przejechaem jakie 350km, ale nie byo caego zbiornika. Dodatkowo cigle co zmieniam, teraz zrobiem "now" rur do poczenia blosa z korpusem przepustnicy. Poniewa odlego jest do maa, a gaz musi mie drog na wymieszanie z powietrzem, wspawaem opatki aby lepiej si miesza. Dodatkowo zdarzyo mi si strzeli, moe raczej kichn na blosie, byo to w trakcie moich eksperymentw (temp silnika prawie 100st C) przy odpalaniu. Sam nie mam zwyczaju przeczania z gazu na benzyn przed wyczeniem silnika i wanie w trakcie uruchamiania silnika sobie ‼prychn” , myl, e to z powodu dugiego przewodu gazu, wysokiej temp w parowniku i sposobu odpalenia. Cae zajcie skoczyo si na zrzuceniu gumowego cznika przy korpusie przepustnicy, blos raczej nie ucierpia bo pracuje jak poprzednio. Z tego powodu nowa rura ma zabezpieczenie eksplozyjne (w trakcie realizacji).
Oglnie na temat spalania mog powiedzie, e na 100% nie wzroso, raczej spado, ale na liczby jest cigle za wczenie. Na pewno mog napisa, e nie auj tego zakupu, jedyny kopot to zamontowanie tego urzdzenia w silniku takim jak u mnie, czy u Ciebie Artur. pozdrawiam
Lewutek - 31-03-2006, 17:55
" />
"> [size=14px]Zmierzyem szczelin slita - w dolnej czci ... itd itp[/size]
http://wrzodak.tivi.net.pl/Lancia/Slit.jpg[/img]
[size=18px] _ADAM_ [/size]... [size=14px]please ... tyle sie namczye i nic na temat "dostosowanego" SLIT-a nie piszesz ... : niee : ... a obiecae : beczy : ... zabieganie usprawiedliwiam ... : ups :[/size]
makek - 31-03-2006, 21:12
" />Napisa, napisa....
http://lanciapolska.org/modules.php?nam ... c&start=15
_ADAM_ - 01-04-2006, 00:15
" />
">_ADAM_ please ... tyle sie namczye i nic na temat "dostosowanego" SLIT-a nie piszesz ... : niee : ... a obiecae : beczy : ... zabieganie usprawiedliwiam ... : ups :[/b][/color][/size]
Sorki, naprawd brakowao mi czasu, ale ju to naprawiam
Rnic, midzy slitem "seryjnym", a rozpiowanym myl, e wida bardzo dobrze:
http://wrzodak.tivi.net.pl/Lancia/Slity.jpg[/img]
Natomiast wymiary slita po mojej modyfikacji (piowaniu) s nastpujce:
http://wrzodak.tivi.net.pl/Lancia/Slit02.jpg[/img]
Dla mojego silnika i reduktora (BRC AT90E 140kW) taka szczelina jest optymalna, nie wiem natomiast, czy przy innym reduktorze (firma/model/moc) te bdzie rwnie zadowalajcy efekt.
To by byo tyle w temacie szpary, ups... szczeliny w blosie
Teraz bior si za pisanie postu na temat "jak zamontowa w Kappie termostat z Lanosa" Ja ju go mam i sprawdza si doskonale.
Lewutek - 01-04-2006, 08:18
" />
">Napisa, napisa ...
CHODZIO O DOKADNE WYMIARY SZCZELINY ... czyli tak jak pokaza na zdjciu ... sama opiswka mwi jedynie jak to robi i co mu mniej wicej z tego wyszo ... ZDJCIA MWI WSZYSTKO i _ADAM_ dokadnie wiedzia o czym mwi ... : nerwus : : zly :
...a u mnie tylko zaoy i bawi si w rzebiarstwo artystyczne ... :mrgreen: ... a z tym termostatem to ciekawy patent ... : ozor :
Taz - 28-10-2007, 15:24
" />:link:
psadow2 - 31-10-2007, 19:37
" />Koledzy,
wprawdzie nie w Lancii ale w moim obecnym (pki co) aucie czyli Passacie (2,0 8V) wystrzeli mi gaz na BLOSIE :evil: :evil: A miao ju tego nie by (zaoyem bo mi rozwalao przepywomierze). Czyli kolejny przepywomierz do wymiany.
Pisz dla tych, ktrzy rozwaaj zaoenie tego sprztu. Ja wracam na benzyn.
bassman - 25-11-2007, 14:54
" />Witka!
Prawdopodobnie bd instalowa gaz w swojej Lucynie, Dedra SW 1,6 mpi 8V 90 KM.
Zobaczyem ten temat i tak sobie pomylaem, skoro samochd nie przejdzie legalnie przegldu z Blos'em, to moe ca instalacj zaoy wasnorcznie i tego nie legalizowa.
Skoro nie potrzeba elektroniki do tego ustrojstwa to nie jest to zbyt wydumany monta.
Wobec tego czy dobrze gwkuj?
Kupuje parownik (jakiej firmy i do jakiej mocy?),
kupuje blos'a,
troch wy gumowych (ciecz chodzca, gaz),
troch rurki miedzianej (gaz),
zbiornik w koo,
kilka przekanikw z przecznikami montuje do kupy (by wczao kiedy i co chc),
Wszystko montuje do kupy i powinno dziaa?
Czy dobrze to rozumie?
Jestem szczerze zainteresowany tym tematem, poprosz o sugestie.
Pozdrawiam.
Taz - 25-11-2007, 16:59
" />
">Wobec tego czy dobrze gwkuj?
Kupuje parownik (jakiej firmy i do jakiej mocy?),
kupuje blos'a,
troch wy gumowych (ciecz chodzca, gaz),
troch rurki miedzianej (gaz),
zbiornik w koo,
kilka przekanikw z przecznikami montuje do kupy (by wczao kiedy i co chc),
Wszystko montuje do kupy i powinno dziaa?
Idealna recepta na to jak zosta Achmedem - Martwym Terroryst
bassman - 25-11-2007, 22:32
" />Pomimy przeznaczenie konstruktora, ale czy dobrze gwkuj, e z zasady powinno to dziaa?
Jeli dziaa to na zasadzie podcinienia w przewodzie dolotowym powietrza, to wydaje mi si, e dobrze myl.
Pozdrawiam.
makek - 26-11-2007, 08:38
" />Brakuje czego do "oszukiwania" ECU.
viruskill - 26-11-2007, 09:57
" />sprzedam blosa uzywanego miesiac. prosze o kontakt na pw
tommi - 03-01-2008, 23:09
" />mam blosa w kappie i sprawuje sie bardzo dobrze spalanie w granicy 12 litrow w trybie mieszanym na trasie 10 z maym kawakiem jestem bardzo zadowolony wczesniej na zwyklym mikserze nie chcia mi chodzic na wolnych obrotach z wczon klim poprostu gas po zamontowaniu blosa problem znik a co do silnika krokoweg to najlepiej go nie sciagac tylko od spodu wkrecic wkret taki od regipsow i nie bedzie krokowy dziaa bdzie cay czas otwarty a dla klienta z przegldu to wustarczy
Egon - 23-01-2008, 20:47
" />jaki emulator sondy jest najlepszy do kappy 2.0 bo ja juz powoli myle nad blosem do swojej
psadow2 - 28-05-2009, 10:37
" />
">Koledzy,wprawdzie nie w Lancii ale w moim obecnym (pki co) aucie czyli Passacie (2,0 8V) wystrzeli mi gaz na BLOSIE A miao ju tego nie by (zaoyem bo mi rozwalao przepywomierze). Czyli kolejny przepywomierz do wymiany.
Chciabym podsumowa dwuletnie uytkowanie blosa. Po tym wystrzale, o ktrym pisaem powyej podregulowaem instalacj w kierunku bogatszej mieszanki i problem z wystrzaem ustpi. Zdarzy si potem jeszcze raz ale byo to na wysokich obrotach przy koczcym si gazie - czyli przy zbyt ubogiej mieszance (nawet nie zepsuo przepywomierza a tylko spad dolot). Spalanie 2-3 litry wysze ni na mikserze. Po dwch latach blos zacz si zacina i trzeba byo go posmarowa (tam gdzie pracuje) - jakbym odkopa instrukcj, to pewnie tam pisz eby smarowa co jaki czas.Oprcz tego adnych problemw. Osoby postronne twierdz, e auto idzie jak na benzynie, rwnie ja nie czuj rnicy.
Oglnie: gdybym mia wybiera midzy blosem a sekwencj wybrabym sekwencj (mniejsze spalanie na sekwencji). Natomiast jako sposb poprawienia istniejcej instalacji mieszalnikowej - jak najbardziej OK.