Matz - 25-02-2007, 19:13
" />Witam
Mam problemy ze wspomaganiem kierwonicy. Przy kreceniu strasznie wyje. Pisalem otym wczesniej ale w innym dziale. Ktos polecil bym sprawdzil w ogole czy jest plyn. Poprzedni wlasciciel uzupelnial wszystkie wiec myslalem ze jest. Dzis spojrzalem i rzeczywiscie nie ma (mam nadzieje ze patrze w dobry zbiornik ; ]) . Zbiornik jest praktycznie pusty, ale wilgotny jakby plyn wyciekl niedawno. Mozliwe jednak ze w ogole go nie bylo. Jakim plyn najlepiej uzyc do uzupelnienia? Czy ktos orientuje sie jak oproznic uklad wspomagania z plynu?
Druga sprawa to taka ze wycieka mi jakis plyn. Dokaldnie z prawej strony. Zanzaczylem obszar na zdjeciu. Od kiedy wstawilem samochod do garazu caly czas cos czuc zapach jakbym w warsztacie stal. Nie wiem czy to normalne czy to przez ten wyciek ? Moze ktos wie z czego cieknie?
http://img443.imageshack.us/img443/9054/img7021ov6.th.jpg[/img]
Moze dla niektorych moje pytania wydadza sie glupie i banalne. Nie ukrywam nie znam sie na samochodach lecz mam duze checi by to zmienic ; ] wiec docenie kazda rade.
lancia1969 - 25-02-2007, 22:39
" />Ten plastikowy to jest zbiornik na p³yn z uk³adu ch³odzenia.
To metalowe ( czerowne u Ciebie) zbiorniczek p³ynu do wspomagania .
Proponuje jak masz puste - najpierw zalaæ jeden, na kolana ( przyzwyczaj siê do :wink: tej pozycji do póki nie zrobisz porz±dku w samochodzie) i zobaczyæ sk±d sie leje. Mo¿e to tylko opaska albo ¿le za³o¿ony w±z . Proponuje zalaæ wod± ale musisz j± potem wymieniæ na p³yn - nie powinno siê je¿dziæ na wodzie , korozja , i brak smarowania uszczelnienia pompy wody
Przy wspomaganiu bêdzie gorzej ale nie bedê Cie zniechêca³
Matz - 25-02-2007, 22:57
" />Ok dzieki wielkie. : ] wyglada na to ze prawdopodobnie cieknie z zbiornika na plyn ukladu wspomagania , ale zobaczymy : ]
lancia1969 - 25-02-2007, 23:28
" />
">Ok dzieki wielkie. : ] wyglada na to ze prawdopodobnie cieknie z zbiornika na plyn ukladu wspomagania , ale zobaczymy : ]
W takim starym samochodzie, mo¿e du¿o rzeczy byc nie najlepszych.
Proponuje zanim udasz dalej ni¿ 1,5 km od domu , poprostu mêskim okiem przegl±dn±æ uk³ad ch³odzenia , hamulcowy i kierowniczy . Chcesz sie uczyæ pytaj napewno chêtnie podzielimy sie spostrze¿eniami. :wink: Zacznij od uk³adu ch³odzenia , rozbierz ka¿d± rure -gume, dok³adnie ogl±dnij czy nie jest popêkana i czy nie ma przetaræ - czêsto pod opaskami na wskutek ostrych krawêdzi opasek s± pêkniecia ,które pokazuja sie w czasie nagrzania czynnika .Uk³ad ch³odzenia jest uk³adem ci¶nieniowym ( 0.9 bar) za ci¶nienie odpowiada korek który jest rónoczesnie zaworem -sprawd¼ dok³adnie te elementy.
S³abym punktem s± przewody od nagrzewnicy które niewidocznie ( p³yn scieka na wydech i odparowywuje) powoduja przegrzewanie silnika , a te silniki nie lubia wysokiej temp. g³owicy .
Jak zdemontujesz wê¿e pozostaje dla bezpieczeñstwa wyj±c ch³odnice i zobaczyc czy nie ma mikro korozji ( powinna byc miedziana ) naprawa nie bêdzie droga ani k³opotliwa . Najlepszym rozwi±zaniem bêdzie wymiana wszystkich podejrzanych elementów gumowych poprzez dobieranie podobnych kszta³tów w sklepach motoryzacyjnych.
NIe zapomnij o termostacie - jest umieszczony w g³owicy pod g³ownym zasilaniem i mo¿na spokojnie zastosowac od Poloneza .
No to tak na dwa dzionki masz zajêcie
:wink: