marcinn - 30-01-2009, 19:42
" />Na niedue odlegoci bujam si takim czym.
Asia Rocsta - taka moja zabaweczka, mao spotykana na polskich drogach. Silnik 1,8 benzynka z gazem z jakiej starej Mazdy (jeszcze na ganiku). W zasadzie prawdziwe 4x4 - sztywne mosty, reduktor. Duo gw si odwraca jak toto jedzie
a tak wygldaa przy zakupie :
tony - 31-01-2009, 01:36
" />Fajne wozideko,przd podobny do wranglera.......
samuel - 31-01-2009, 02:01
" />No no a jaki opisik mona prosi ? jaka moc, ile pali i jak si zachowuje w terenie ?
bichon - 31-01-2009, 10:46
" />A nikt sie nie czepia, e wiata s za blisko siebie?
marcinn - 31-01-2009, 11:04
" />Opisik podam za wikipedi:
KIA Asia Rocsta – may samochd terenowy 4X4 podobny do Jeepa serii CJ (na resorach pirowych, napd stay na ty, rcznie doczany przd oraz reduktor, bez dyferencjau midzyosiowego). Produkowany przez ASIA w Korei w latach 1970-1999, ok. 1994 produkcj i serwis przeja KIA. Silnik Mazdy 2.2 litra / 70 KM diesel, albo 1.8 litra / 85 KM benzyna. 3515 mm dugoci, szeroko 1688, wysoko 1820. Samochd 4 osobowy, 2 drzwiowy, z dachem mikkim lub sztywnym (ta druga wersja z reguy z napdem dieslowskim). Na rynki dalekowschodnie produkowany take w wersji przeduanej. Egzemplarze z wojskowym owietleniem marszowym w Polsce tylko z importu prywatnego.
rdo ‼http://pl.wikipedia.org/wiki/Kia_Asia_Rocsta”
Co do wiate to nikt si nie czepia, e za blisko siebie. Wiem e wg przepisw reflektorw nie powinno by wicej ni 4, i dodtkowe nie powinny by nad lini gwnych. Na pierwszym przegldzie tylko czepiali si "kaloryfera" z przodu, bo po jakiej tam dacie nowo rejestrowane w Polsce auta powinny mie na to homologacje. Ale przeszo.
W terenie jedzi fajnie, tylko trzeba przyj odpowiedni technik, bo mocy nie ma za wiele - te 85KM w opisie z wiki dotyczy silnika z wtryskiem a ja mam ganik i jest chyba z 10KM mniej. Dziki cudownie dopracowanej aerodynamice :lol: i niskim oporom toczenia na sztywnych mostach :lol: autko popala w miecie okoo 15 litrw gazu, a na trasie okoo 12.
Wiem e ten model suy w kilku azjatyckich armiach.
Przerabiaem wczeniej Suzuki Samurai i Nissana Patrola i Asia jest bliska Suzuki w technice jazdy. Dla mnie Patrol w terenie jest jak wagon z wglem, dopuki jedzie jest OK, ale jak ju si wklei to amba.
Autka staram si extremalnie nie katowa, bo niestety serwis nie jest taki prosty. Jest kilka sklepw w Polsce z czciami, duo pasuje od Misiubuczy, Kia i Mazdy, ale generalnie ten model w katalogach czci nie wystpuje.
Zajechaem kiedy zatankowa gaz na trasie, facet podchodzi i pyta:
- Panie, co to za samochd
- A to taka zagadka jest - odpowiedziaem
- Nie pie...ol Pan, sam Pan e zrobi? :lol:
strang - 31-01-2009, 12:55
" />
">
Przerabiaem wczeniej Suzuki Samurai i Nissana Patrola i Asia jest bliska Suzuki w technice jazdy. Dla mnie Patrol w terenie jest jak wagon z wglem, dopuki jedzie jest OK, ale jak ju si wklei to amba.
Porwnanie do Samurai waciwie. Natomiast co do Patrola nie zgodz si nie tylko ja ale i kazdy off-roadowiec. Nie ma lepszego auta w teran ni Patrol, najlepiej stary GR. Lepszego jeszcze nie wymyslili.
Co do Asia pamietam tylko wynik pewnego testu. Hamowanie tragedia.
alan0104 - 31-01-2009, 13:02
" />prezentuje sie super. : brawa :
marcinn - 31-01-2009, 13:14
" />Patrola miaem "hiszpana" czyli 260. Jeeli jedzisz w teren samemu to jest auto zbyt ciki eby sobie z nim poradzi w razie wtopy. GR jedzi ju lepiej - zawiecha na sprynach. Natomiast silnik stosowany najczciej w tych autach czyli RD28T jest bardzo delikatny. Mae niesprawnoci w uadzie chodzenia w oka mgnieniu powoduj wybuch gowicy.
Co do waciwoci terenowych nie raz widziaem wklejone patrole i suzuki bez problemu je objedajce.
A co do testw hamowania nie pomylio Ci si z Mahindr? Moja Aka cakiem spoko si zatrzymuje, hamulce z jakiego mitsu mam.
Tak waciwie to kupiem to auto dla wygldu : yesyes : jest przezabawne