kappa96 - 24-02-2008, 21:19
" />
kappa96 - 24-02-2008, 21:26
" />
Marcin_D - 24-02-2008, 21:32
" />Ty sie pytasz czy ją pamięta,
Ja ją pierwszy raz na oczy widzę, ale fajny sprzęt. No i chyba jakiś kolekcjonerki model.
kappa96 - 24-02-2008, 21:49
" />Silnik:
poj.2959 ccm ; V6 ;
moc 152 kW(210 PS) przy 6200 obr/min ;
moment obrotowy 245 Nm przy 4500 obr/min ;
sprężanie 10:1 ;
71 PS/l ;
V max: 245 km/h ;
0 do 100 km/h: 7 sec ;
0 do 1000 m: 27,4 sec ;
dł:4060 mm ; szer:1730 mm ; wys:1310 mm
opony przód: 205/55 ZR 16 ( 7J x 16)
opon tył : 225/50 ZR 15 ( 8J x 16)
maciej_ignys - 24-02-2008, 21:59
" />Produkcja bodajże 1991, razem z BMW Z1 ?
Mało tego wyszło, to fakt, ale stylistyka nieco kontrowersyjna, nawet biorąc pod uwagę, że to youngtimer.
Pablo - 24-02-2008, 22:20
" />Oj widziałem coś takiego będąc kiedyś w Rzeszy. Podobno w Polsce są dwa egzemplarze. W każdym razie kontrowersyjnie piękna :wink:
ZwierZ - 24-02-2008, 22:40
" />pamiętam, pamiętam
jak ponad 15 lat temu jako nastolatem mnie zachwycał
kurczę dalej chciałbym ją
kappa96 - 24-02-2008, 22:45
" />SZ (coupe) produkowano w latach 1989 - 1991 :738 szt.
RZ (roadster) w latach 1992 - 1993 :278 szt.
(zależnie od żródła)
SZ w poszczególnych krajach(stan na dzień 23.12.2007r):
England: 74
The Netherlands: 53
Germany: 52
Switzerland: 38
Japan: 46
Italy: 58
Belgium: 26
Austria: 11
France: 20
South Africa: 3
Norway: 2
Argentina: 2
Sweden: 2
Bahrain: 1
Spain: 6
Luxemburg: 3
Taiwan: 1
Equador: 1
Malaysia: 1
Portugal: 4
Croatia: 2
Bulgaria: 1
??: 1
Philippines: 1
Tsjechia: 1
Ireland: 1
Canada: 1
Russia: 1
Venezuala: 1
RZ w poszczególnych krajach(stan na dzień 23.12.2007):
Germany: 33
The Netherlands: 14
England: 18
Belgium: 9
Switzerland: 9
Italy: 18
?: 3
Japan: 11
South Africa: 1
Luxemburg: 1
France: 4
Ireland: 1
USA: 1
Bulgaria: 2
Greece: 1
Norway: 1
Miro - 24-02-2008, 22:49
" />Nie widzialem jeszcze takiego egzemplarza 8O
Piekna jest i ten motorek w takim autku,bajeczka
dunin - 24-02-2008, 22:50
" />wewnątrz fajna, silnik miód, nadwozie.. oryginalne znam ją od 15 lat i nadal mnie zachwyca
Simon - 25-02-2008, 00:34
" />z całym szacunkiem dla drogich youngtimerów
ale to najbrzydsza Alfa ever
ładną ma tylko linie dachu i wnętrze
reszta wygląda jak z japonskiej kreskówki
PS. aczkolwiek podejrzewam, że mogła być inspiracją dla 159...
Sixt - 25-02-2008, 00:40
" />8O 8O 8O Jest przecudowna : yesyes : : yesyes : : yesyes :
Do dzisiaj mam matchboxa ktory stoi na polce i marze zeby chociaz zobaczyc ja na zywo.
Przepiekna włoszka. To jest Monica Belluci w metalu : yesyes : : yesyes :
skyblu - 25-02-2008, 00:41
" />piekna linia
cóż za masa pod dachem widac moc i charakter bryły piękne
a środek świetny pierwszy raz widzę i zachwycająca
kamyk - 25-02-2008, 02:06
" />dla mnie kosa
Orsya - 25-02-2008, 09:56
" />zrobiona na podwoziu AR 75 o ile dobrze pamięam, napęd na tył, więc frajda z jazdy jest niesamowita, aczkolwiek trzeba pamięać, że 75-tka była dość specyficznym pojazdem w prowadzeniu, w szczególności z tym mocniejszymi silnikami
Simon - 25-02-2008, 10:07
" />
">trzeba pamięać, że 75-tka była dość specyficznym pojazdem w prowadzeniu, w szczególności z tym mocniejszymi silnikami
Spoko, będziemy pamiętać jak się już do nich przesiądziemy
Tasman - 25-02-2008, 11:46
" />To autko ma w sobie to "coś".Na pewno każdy przechodzacy obok niej nie przejdzie obojętnie.Chyba o to chodzi.
Orsya - 25-02-2008, 15:48
" />
">trzeba pamięać, że 75-tka była dość specyficznym pojazdem w prowadzeniu, w szczególności z tym mocniejszymi silnikami
Spoko, będziemy pamiętać jak się już do nich przesiądziemy
mam nadzieję, szkoda żebyś sobie zrobił krzywdę przy pierwszej przejażdżce :twisted:
kappa96 - 25-02-2008, 18:55
" />
skyblu - 25-02-2008, 19:27
" />
">trzeba pamięać, że 75-tka była dość specyficznym pojazdem w prowadzeniu, w szczególności z tym mocniejszymi silnikami
Spoko, będziemy pamiętać jak się już do nich przesiądziemy
mam nadzieję, szkoda żebyś sobie zrobił krzywdę przy pierwszej przejażdżce :twisted:
tem bardziej że koledze się ę nie podoba
bo do tego trzeba mieć serce i to coś w duszy
emczo - 28-02-2008, 14:41
" />
">8O
Samochód ma kontrowersyjną linie bo wyszło "spod pióra" firmy projektowej ZAGATO.
Oznakowanie SZ = Sprint Zagato.
Dla SZ-ów zarezerwowano kolor czerwony i czarny
Dla modelu RZ (Roadster Zagato) dodano jeszcze żółty (na zdjęciach żółty to właśnie RZ).
Firma Zagato "natrzaskała" też mnóstwo lanciów, alfów, fiatów, maseratów, ferrarów a ostatnio i astonów martinów.
Nie wszystkie modele ale z pewnością te ładniejsze, te mięsiste, te od szybkiej roboty drogowej.
Sixt - 29-02-2008, 17:23
" />Podziekowal Emczo,
Nie zauwazylem posta. Ale podziekowal za pamiec :bravo: :bravo: : jupi : : jupi :
marco - 29-02-2008, 22:00
" />
">8O 8O 8O Jest przecudowna : yesyes : : yesyes : : yesyes :
... marze zeby chociaz zobaczyc ja na zywo.
Przepiekna włoszka. To jest Monica Belluci w metalu : yesyes : : yesyes :
pięknie powiedziane !
: yesyes :
emczo - 01-03-2008, 00:00
" />no to już tera się wyszczałowo piknie porobiło
Pablo - 05-04-2008, 21:20
" />No to jest PIERWSZA w PL z numerem 950
dunin - 06-04-2008, 22:51
" />no ale mógł zarejestrować w Rzeszowie, albo domalować kreskę w rejestracji, żeby było RZ, a nie PZ jakies nędzne :wink:
maciej_ignys - 06-04-2008, 22:55
" />
">no ale mógł zarejestrować w Rzeszowie, albo domalować kreskę w rejestracji, żeby było RZ, a nie PZ jakies nędzne :wink:
Teraz mnie zraniłeś, zraniłeś aż do cna......... :wink:
dunin - 06-04-2008, 23:07
" />"już taki ze mnie zimny drań..."
bryś - 07-04-2008, 08:18
" />jak dla mnie to to auto to przerost formy nad treścią nędznie się tym jeździ uno turbo to objedzie bez problemu :?
Orsya - 07-04-2008, 09:25
" />
">No to jest PIERWSZA w PL z numerem 950 :wink:
Pablo,
coś jest nie tak z tym numerem - kolega kappa96 podał że było tego 738 szt. :wink:
STOD - 07-04-2008, 10:07
" />Tylko instalacja gazowa do tego droga...
Pablo - 07-04-2008, 16:43
" />
">No to jest PIERWSZA w PL z numerem 950 :wink:
Pablo,
coś jest nie tak z tym numerem - kolega kappa96 podał że było tego 738 szt. :wink:
Się kolega pomylił :wink:
Curoesportivo.pl
Wikipedia
kappa96 - 07-04-2008, 21:32
" />
">No to jest PIERWSZA w PL z numerem 950 :wink:
Pablo,
coś jest nie tak z tym numerem - kolega kappa96 podał że było tego 738 szt. :wink:
Się kolega pomylił :wink:
Curoesportivo.pl
Wikipedia
Oj pomylił , pomylił :wink: :wink:. Informowałem - cyt:
SZ (coupe) produkowano w latach 1989 - 1991 :738 szt.
RZ (roadster) w latach 1992 - 1993 :278 szt.
[size=24px](zależnie od żródła)[/size].
Przyznaję , trzeba było sprawdzić więcej źródeł na ten temat.
Dlatego "chylę czoła" i przepraszam.
Jak udało się ustalić na 99% - wyprodukowano:
SZ - 1036 szt
rok 1989 - szt 11
rok 1990 - szt 289
rok 1991 - szt 736
Warto wspomnieć jeszcze że były też prototypy i egzemplarze tzw. przedprodukcyjne w ilości 38 sztuk. Podobno , mimo iż miały zostać zniszczone-złomowane , kilka sztuk przetrwało.
comankh - 17-04-2008, 11:36
" />
">z całym szacunkiem dla drogich youngtimerów
ale to najbrzydsza Alfa ever
ładną ma tylko linie dachu i wnętrze
reszta wygląda jak z japonskiej kreskówki :)
PS. aczkolwiek podejrzewam, że mogła być inspiracją dla 159...
bo i tez w kreskówce wystąpiła. nie ma co jest ciekawostką designerską to na pewno, zaryzykowałbym że pod tym względem to najciekawsza afa ever :>
fiergloo - 08-07-2009, 10:51
" />SZ Zagato była na podwoziu 162C1, RZ na 162D1 Tutaj nieco pisałem
Silniki AR61501- czyli wzmocniona wersja 3.0 12v SOHC do 210KM.
Aha-płyta 162 to rozwojówka 116- Transaxle- czyli sprzęgło, skrzynia i mechanizm różnicowy będące z tyłu są jednym...klockiem. Silnik jest z przodu.