sut72 - 13-08-2007, 11:00
" />Prosze posiadaczy silnikow 2,4JTD o takie czynnosci:
1. na dowolnym biegu nacisnijce ped.... naczy siem homoseksualiste gazu i trzymajcie go w podlodze az do czasu, gdy pokaze sie wam na zegarku 4kobr.
2. zaobserwujcie, a moze raczej odczujcie, jakie wrazenie przyspieszenia odbieracie w nastepujacych zakeresach kobr:
1-2kobr
2-2,3kobr
2,3-3kobr
3-3,5kobr
3,5-4kobr
3. sprobujcie te odczucia zapamietac i potem opisac na forum
4. sprobujcie, prosze, takze porownac Wasze wrazenia w odniesieniu do sasiednich zakresow kobr.
Bede dzwieczny....
[size=7px]IPN[/size]
Python25 - 13-08-2007, 20:01
" />A więc tak nie wiem co to jest kobr. ale domyślam sie że chodzi o obroty, rozumie że martwisz sie że masz samochód raczej mułowaty otóz nasze luzynki takie są jedzie dopiero od 2500 obr/min a takie wyrażne przyspieszenie jest do 4000-4500 obr/min one zdołu sa raczej niesmiałe ale jak jes trzyma na odpowiednich obrotach zachowują sie zupełnie inaczej. Zupełnia inna sprawa jst po tak zwanym tuningu wtedy masz do dyspozycji 170kM i moment ponad 400Nm i samochód ma dół i przyspiesza jakoś raźniej. Ale to są moje odczucia może ktoś inny powie coś innego.
sut72 - 13-08-2007, 20:46
" />tak, kobr to dwa powszechnie stosowane skroty k o d kilo i obr od obroty, a wiec razem, bez spacji, daja kobr....
: lol :
generalnie wielkie dzieki za opis, zgadza sie z moimi odczuciami:
na dole tak do 2,2-2,3kobr jest kiszka, potem jest zupelnie OKI, a potem jest OKI od ok. 3,5kobr.
ale zastanawiam sie wciaz nad zakresem ok. 3kobr, gdzie jest wyraznie odczuwalne "odpuszczenie" (acz nie jest to jakies piorunujace, ze wozidlo traci zupelnie wigor, ma go tylko slabszy niz na zakresie nizszym i potem wyzszym). no i chcialbym sie dowiedziec, czy wszystkie JTD maja taki urok, czy to tylko cos u mnie????
Python25 - 13-08-2007, 21:23
" />Powiem tak ja mam nowa turbinę bo kupiłem z padniętą i u mnie tak było teraz jest inaczej bo jest wiecej mocy więc niema problemu. jeżeli niewy świetla żadnego kumunikatu przy przyspiesaniu to jest oki i niemasz sie co przejmowa polecam dola dobrego środka do czyszczenia wtryskiwaczy i przegoni pożądnie maszynę i nieżałowa jej przy codziennym uzytkowaniu bo to doś specyficzny diesel czasami lubi dostac po tyłku on ma taką doś skomplikowaną turbosprężarke z rególowaną geometrią łopatek i ta geometria lubi sie zacią jak sie zatnie to 99% kończy sie to uszkodzeniem turbosrężarki ponieważ spali sie wirnik więc nieżałowa silnikowi niech ta geometria pracuje i niech sie niezastoi.
sut72 - 13-08-2007, 21:34
" />hmmmm....
no u mnie raczej sie nie zastoi, chociaz nie zaliczam sie do ulicznych rajoffcuff....
:lol:
komunikatow o jakich bledahc nie mam zadnych i nie mam (chyba) jakichs innych niepokojacych objawow....
a co ci sie dzialo jak turbina padala????
a generalnie dzieki!!!!
Python25 - 17-08-2007, 22:05
" />jak padała turbina to samochód nie jechał powyżej 3000 obr/min i wyskakiwał komunikat na info center engine system control failure i to wzasadzie wszytko.