Gość - 31-07-2009, 23:36
" />W jaki sposób sterownik/ecu/silnika sprawdza ,że silnik pracuje.Nawet absurdalne wypowiedzi są dopuszczalne/dla moderatora/,chodzi o silnik 1,8 16v/ogólnie silnik ze stajni fiata alfa lancia/ na ecu hitachi?
solarzmr - 31-07-2009, 23:49
" />Strzelam. Z czujnika położenia wału? Skoro się kręci to daje impulsy że działa. Ale to tylko takie moje przemyślenia
Gość - 31-07-2009, 23:54
" />dzięki ,może ktoś ma inne pomysły?
topcio1 - 01-08-2009, 00:01
" />fotokomórka jak w Junkersie patrzy czy jest iskra ? . A tak na poważnie to chyba suma czujników mieszcząca się w jakimś zakresie- tak mi się wydaje bo jeden zawsze może fałszować.
KGB - 01-08-2009, 11:48
" />czujnik polozenia walu - najwazniejszy czujnik potrzebny do pracy silnika - bez niego nie odpalicz silnika,
wszystkie inne czujniki da sie emulowac programem
jaro1959 - 01-08-2009, 12:11
" />Czujnik położenia wału daje impulsy już w momencie jak silnik jest kręcony rozrusznikiem, a nie podjął jeszcze pracy.
Gość - 01-08-2009, 12:41
" />
">Czujnik położenia wału daje impulsy już w momencie jak silnik jest kręcony rozrusznikiem, a nie podjął jeszcze pracy.
Bardzo słuszna uwaga klo.jaro1959.
Teraz pytanko do Ciebie kol.jaro1959
Mam pytanko ,raczej zastanawia mnie jedna rzecz-czy napięcie odniesienia alternatora ,może być informacją dla ecu ,że silnik pracuje???Jeśli tak jest ,czy spadek w dół lub zbytni wzrost tego napięcia będzie powodował zakłócenie pracy silnika?
KGB - 01-08-2009, 12:54
" />
">Czujnik położenia wału daje impulsy już w momencie jak silnik jest kręcony rozrusznikiem, a nie podjął jeszcze pracy.
i co z tego ? podczas krecenia rozrusznikiem osiagniesz max 400obr/min ,a komputer jest na tyle "madry" by wiedziec ,ze musi opoznic zaplon przy takich obrotach ,bo silnik wlasnie chce zapalic
Gość - 01-08-2009, 12:58
" />
">Czujnik położenia wału daje impulsy już w momencie jak silnik jest kręcony rozrusznikiem, a nie podjął jeszcze pracy.
i co z tego ? podczas krecenia rozrusznikiem osiagniesz max 400obr/min ,a komputer jest na tyle "madry" by wiedziec ,ze musi opoznic zaplon przy takich obrotach ,bo silnik wlasnie chce zapalic
ale nie jest to informacją,ze silnik pracuje
jaro1959 - 01-08-2009, 13:13
" />Przekroczenie progu 13,8V moglo by być informacja że silnik pracuje ale trzeba przyjąc możliwość że silnik pracuje poprawnie a wystąpi usterka alternatora (nie powinno to mieć wpływu na pracę samego silnika). I to by było na tyle bo zaraz wychodzimy na wesele i trzeba zwracac baczną uwagę co by nie wypić za mało.
Gość - 01-08-2009, 13:15
" />
">Przekroczenie progu 13,8V moglo by być informacja że silnik pracuje ale trzeba przyjąc możliwość że silnik pracuje poprawnie a wystąpi usterka alternatora (nie powinno to mieć wpływu na pracę samego silnika). I to by było na tyle bo zaraz wychodzimy na wesele i trzeba zwracac baczną uwagę co by nie wypić za mało.
Miłej zabawy
KGB - 01-08-2009, 13:21
" />
">Czujnik położenia wału daje impulsy już w momencie jak silnik jest kręcony rozrusznikiem, a nie podjął jeszcze pracy.
i co z tego ? podczas krecenia rozrusznikiem osiagniesz max 400obr/min ,a komputer jest na tyle "madry" by wiedziec ,ze musi opoznic zaplon przy takich obrotach ,bo silnik wlasnie chce zapalic
ale nie jest to informacją,ze silnik pracuje
zalozymy sie ?
jaki sens maja dywagacje informowaniem ecu o tym ,ze silnik pracuje ,skoro bez PWK nie bedzie pracowal ?
Gość - 01-08-2009, 13:29
" />A taki ,że jak silnik nie pracuje to ecu nie załączy przekażnika klimatyzacji/już wiesz ?/A teraz w jaki sposób to się dzieje odsyłam do literatury.
bolek - 01-08-2009, 19:20
" />A czy informacją dla włączenia klimayzacji nie może być informacja z czujnika obrotów wału o przekroczenia progu obrotów, np. 600RPM?
Gość - 01-08-2009, 19:37
" />Nie,plus z wyłącznika cisnienia do pinu9 kościB podaje ,że ciśnienie jest prawidłowe-ecu gdy stwierdza że silnik pracuje zezwala na włączenie sprzęgła klimatyzacji podając masę na pinie10 kości B do przekażnika sterującego włączeniem sprzęgła klimatyzacji.Czekam na inne pomysły?
KGB - 01-08-2009, 22:09
" />w tym silniku jest jeszcze czujnik fazy ,ktory dziala tak samo jak PWK,
kazde padniety czujnik (oprocz PWK) na pracujacym silniku bedzie zglaszal bledy ,na zalaczonym zaplonie i niepracujacym silniku komp zglasza blad PWK ,
trzeba podpiac pod komputer diagnostyczny i bedzie wiadomo jaki czujnik padl
ancyk - 01-08-2009, 23:05
" />Normalnie jak bym czytała o swoim aucie.
A nie może być czasami połączenie dwóch sygnałów niemalże od siebie zależnych tzn. sonda lambda bo kiedy silnik pracuje to tylko wtedy jest sygnał z tego elementu (odpowiedni sygnał) oraz sygnał z przepływki, bo do pracy silnika w końcu potrzebne jest powietrze.
KGB - 01-08-2009, 23:10
" />oj niebardzo ,
padnieta sonda zachowuje sie jak na niepracujacym silniku ,przeplywka tak samo ,
po odpieciu obydwu silnik pracuje ,a na wyswietlaczu kapiszona pojawia sie komunikat "motoren sterluage defekt" i zaraz czasami "motoren ofen" ,
dlaczego komp wyswietla taki komunikat ? bo wie ze silnik pracuje ,a te czujniki nie ,
a wie ,ze silnik pracuje, bo wal sie obraca
bolek - 02-08-2009, 08:29
" />W temacie samej klimy zwykle jest jeszcze w zależności od klimatyzacji drugi presostat na niskim ciśnieniu lub czujnik zlodowacenia parownika. Bez nich klima też nie ruszy.