ďťż
156 - sprężarka włącza i rozłącza się



aro - 30-07-2009, 13:58
" />witam,

Byłem nabic klime i wszystko fajnie jest szczelna, ale po włączeniu klimy sprężarka pochodzi ze 2 sekundy i się rozłączy i tak bez przerwy. Mechanik powiedział mi, że to może byc jakiś czujnik, oraz nie włącza się wentylator na chłodnicach.

Więc pytam, czy ten wentylator ma chodzic cały czas po włączeniu klimy, bo u mnie się w ogóle nie załącza, oraz o jaki czujnik mu mogło chodzic?




solarzmr - 30-07-2009, 14:06
" />Nie wiem jak jest w alfie, ale kolega miał podobnie w Skodzie Fabii. W serwisie już chcieli wymieniać sprężarkę. Po wizycie u znajomego mechanika, któremu się chciało pokombinować okazało się że w komputerze było bardzo dużo błędów. po wykasowaniu wszystkich błędów klima chodzi tak jak powinna.



aro - 30-07-2009, 14:14
" />Czynnika nabił mi 650g, bo klima była zupełnie pusta, miała dwie nieszczelnosci, ale po wymianie przewodu cisnienie trzyma ok.

Może to za dużo czynnika?

Sprawdzałem jeszcze bezpieczniki - wszystkie są całe.



bolek - 30-07-2009, 14:34
" />Za dużo czynnika nie, bo musiałoby być ok 28 barów, żeby rozłączało sprężarkę. Bardziej to wygląda na małą ilość czynnika, a w efekcie za niskie ciśnienie po stronie niskiego ciśnienia i rozłączanie przez presostat na niskim. Druga możliwość - uszkodzony zawór rozprężny w pozycji zamkniętej - też spadek ciśnienia po stronie ssącej.

Pierwsze pytanie właściwie powinno brzmieć jak wyglądają ciśnienia po obydwóch stronach w momencie wyłączenia się sprężarki - wtedy coś można dumać.




aro - 30-07-2009, 14:42
" />Gośc co mi to robił mówił, że sprężarka chodzi ok. Podejrzewał, jakiś czujnik. Robiłem testa na podpiętej tej maszynie co pompuje ten czynnik i gadał, że jest ok. Już sam nie wiem.

Jest tam jakiś czujnik?



celek - 30-07-2009, 15:34
" />Był podobny przypadek z lybrą i okazało się że ma za dużo czynnika.

">Codee
Panowie jak Wam się klima włącza i wyłącza ( sprężarka na przemian ) to macie taki sam problem jak ja miałem - za dużo czynnika w układzie i ta owa kostka która steruje wszystkim wykrywa za duże ciśnienie i wyłącza sprężarkę.
Ja zrobiłem dwa spuszczenia czynnika na "chybił trafił". Manualnie czego nie polecam bo za drugim razem zawisił mi się zaworek i uciekało mi przez 20 sekund ale od tamtej pory chłodzi mi aż miło ( więc wyszło mi to na plus )
Ale można tak to zwalić że się zaworek zawiesi i nie powróci do dobrej pozycji.
Generalnie to jechać tam gdzie WAM klimę napełnili i niech tak cudują przy Was żeby to chodziło, bo podobnie jak w moim przypadku, kasę umieją skasować i na odwal zrobić i następny klient.




aro - 30-07-2009, 15:45
" />Za dużo czynnika? To ile w końcu go tam ma byc? Alfa 156 1.9jtd 2001r.

I jeszcze jedno, czy ten wentylator co jest na chłodnicy ma chodzic cały czas po włączeniu klimy, czy tylko jak silnik przekroczy 90st? Bo mam tylko jeden wentylator i nie włącza się po włączeniu klimy. W alfie ojca tez tak jest.

Coś mi się wydaje, że jest za dużo czynnika. Czytałem forum alfy i tam ludzie tez mieli takie problemy.

Jak można delikatnie upuscic czynnika?



Daro_wawa - 30-07-2009, 16:15
" />Miałem podobny problem z klimą w Lanci K, kupiłem auto nie działała klima więc pojechałem ją nabić, po zabiegu dostałem informacje że szczelność trzyma klima nabita i powinno działać owszem działało ale przez okres 2 dni, okazało się że sprężarka do wymiany i czujnik na skraplaczu, wymieniłem obie części i wtedy były jaja, klima włączała się na 2-3 sec i rozłączała wiatrak na chłodnicy nie załączał się pojechałem do majstrów i okazało się że przekaźnik, wymienili go i klima chłodzi do dziś ale tak jak pisze to było w Lanci K.



dudekken - 30-07-2009, 16:40
" />Autodata podaje 650gr i od rocznika 2002 500gr (R134a). Może twój układ klimy łapie się na te 500gr.



aro - 31-07-2009, 09:01
" />Moje auto jest z czerwca 2001. Więc upusciłem troche czynnika i niby była poprawa jak było gorąco na dworze ok. 32st.
Zauważyłem kilka rzeczy, które moga wpływac na działanie klimy otóż:
1. Wentylator na chłodnicy nie włącza się jak włączy się sprężarka - próbowałem włączyc klime w alfie ojca 1.6TS i tam tez wiatrak nie załancza się od razu.
2. Chłodnica klimy przy temp. 32st zrobiła mi się gorąca, mimo że silnik miał poniżej 65st. i chłodnica silnika była zimna.
Zrobiłem test. Wypiąłem czujnik z termostatu i włączył się wiatrak, ale na najwyższym biegu, uruchomiłem silnik, chłodnica klimy się szybko schłodziła, sprężarka się już nie rozłączała i klima dmuchała zimnym.

Wszystko poskładałem tak jak było i dzis rano przy temp. ok 19st. zrobiłem 5km (auto stało w cieniu), włączyłem klime i odziwo wszystko ładnie chodziło, dmuchało lodem, sprężarka się już nie rozłączała Gdzies czytałem, że to może byc wina czynnika, bo przy wyższych temp się robi go więcej? Inni piszą znów, że to presosat, bo nie włącza mi się wiatrak klimy?

Więc, czy ktoś wie kiedy wiatrak powinien się włączyc, oraz dlaczego chłodnica klimy była tak gorąca?

Dodam, jeszcze, że na tej kartce co drukuje ta maszyna do nabijania klimy jest napisane, że nabito 660g czynnika, 5g UV, oraz chyba 10g oleju



aro - 03-08-2010, 22:25
" />melduje, że powodem tej usterki było za dużo czynnika, upusciłem troche i klima chodzi ładnie do dzis bez dobijania czynnika.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \