aro - 01-10-2009, 20:51
" />Witajcie,
Panowie mo¿e kto¶ siê orientuje jaki musia³bym zakupic interfejs aby zdiagnozowac alfe 156 1.9jtd z 2001r? Mo¿e kto¶ siedzi w temacie? Jakie tam jest gniazdo diagnostyczne?
Na allegro mo¿na kupic interfejsy, które przeprowadzaj± diagnoze diesli ale od 2004r. Wiêc nie wiem co tu zrobic?
Codee - 01-10-2009, 21:03
" />mo¿e na allegro ale zobacz na to
>http://autodiagnoza.pl/inx35441,interfe ... yczny.html
tylko ceny siênie przestrasz
aro - 01-10-2009, 21:10
" /> Cena zaporowa... Póki co alfa smiga bez najmniejsze awarii wiec nie musze kupowac ale chcia³bym takie co¶ miec.
A nie mo¿na taniej?
Codee - 01-10-2009, 21:14
" />widzisz tam masz ca³y komplet plus oprogramowanie wiêc generalnie jakby kto¶ Ci siê dor±ba³ to mo¿e Ci naskoczyæ maj±c wszystko orginalne w komplecie a s±dze ¿e i zarobiæ na tym mo¿na i szybko siê takie co wróci
Go¶æ - 02-10-2009, 17:16
" />
">Witajcie,
Panowie mo¿e kto¶ siê orientuje jaki musia³bym zakupic interfejs aby zdiagnozowac alfe 156 1.9jtd z 2001r? Mo¿e kto¶ siedzi w temacie? Jakie tam jest gniazdo diagnostyczne?
Na allegro mo¿na kupic interfejsy, które przeprowadzaj± diagnoze diesli ale od 2004r. Wiêc nie wiem co tu zrobic?
Wystarczy oko³o 50pln /kabelek vag/plus program unidiag,zrobisz na pewno silnik plus trochê wiedzy to i poduchy ruszysz.A najlepiej uzyj szukaj a wszystko stanie siê jasne.Proszê nie pytaæ czy ten lub tamten kabelek bêdzie pasowaæ->szukaj
aro - 02-10-2009, 18:43
" />Pisa³em ju¿ na forum alfy, ale tam ma³o kto próbowa³ takie co¶ w jtd zdzia³ac. Wszyscy tylko w TS siedz±.
Stad moje pytanko. W opcji szuja za bardzo nic nie znalaz³em.
Go¶æ - 02-10-2009, 18:57
" />Ja sam "trzepiê"jtd jak podejrzewam,¿e texa przek³amuje ,lub gdy mi siê nie chce rozwijaæ texy.Naprawdê dzia³a z jtd.Z³±cze jest 16 pinowe sterownik silnika bosch edc.Kup kabelek vag program unidiag plus pliki definicji i bêdziesz mia³ status "odczytywacza- wymazywacza".Jak ju¿ sie po³±czysz i bêdziesz wiedzia³ o co biega to zmienisz status na "odczytywacza" .A jak bêdziesz wiedzia³ jak zlikwidowaæ a nie wymazaæ usterkê to zmienisz status na diagnostê.Ja robiê na "drutach" 17lat i jestem odporny na wiedzê ,wiêc posiadam status "odczytywacza"bo jak nie znam przyzczyn usterki to nie wymazuje jej dot±d dopóki mnie nie o¶wieci.Jednym s³owem wiem czego nie wiem.Podsumowuj±c mój tok myslenia -jak nie potrafisz to najlepszy bêdzie dobry diagnosta.Jak chcesz zacz±æ zabawê w te klocki to najlepszy kabel vag/kkl/ plus program unidiag.Zyczê wytrwa³o¶ci -bo bêdziesz sam /nikt takiej wiedzy nie da na tacy/
P.S. ma³y zrzut programu:
Za³±cznik:
uni.JPG [ 49.11 KiB | Obejrzany 1021 razy ]
aro - 02-10-2009, 22:10
" />Wielkie dziêki za okazan± pomoc.
Chcê siê w to bawic amatorsko. ¯eby z ka¿d± duperel± nie jezdzic do serwisu/mechanika. Praktycznie i tak wszystko przy autku robie sam, wiêc nie urywam, ¿e taki interfejs by siê przyda³.
Zaczyna mnie to coraz bardziej wci±gac.
Jeszcze by³bym wdziêczny jakby¶ mi podpowiedzia³ jaki to dok³adnie musi byc kabel VAG, bo na allegro jest ich ca³e mnóstwo, a nie chce kupowac czego¶ nie potrzebnie.
Sharuga - 02-10-2009, 22:29
" />Sk±d mo¿na zassaæ plik definicji do 1.9 jtd w Lybrze? Szukam i znale¼æ nie mogê
Go¶æ - 02-10-2009, 22:51
" />Równie dobrze mo¿e byc euroscan i komp z dwoma rs232 z pod czystego dosu.Bardzo ³adnie smiga z lanciami w dieslu jak i benzynce.Wiêcej na temat konfiguracji laptopa plus kabli i oprogramowania do kol.lancia1969.Do tej pory u¿ywamstarej toshiby z dwoma comami i w95 i powiem jest zajebisty,fejs na picu nie na atmelu.Jutro zapodam zrzut swojego wózka c-q z unidiaga,chyba,¿e zonka bêdzie w domciu to z lybry 2,4 /na starym boschu edc15/
Sharuga - 02-10-2009, 23:53
" />
">Sk±d mo¿na zassaæ plik definicji do 1.9 jtd w Lybrze? Szukam i znale¼æ nie mogê
Oczywi¶cie definicje do UniDiaga
Go¶æ - 03-10-2009, 16:42
" />a oto zrzut programu w realu z lancii lybry 2,4jtd 136KM/w tej chwili jakie¶ 70KM,silnik ma dosyæ/
Za³±cznik:
15.JPG [ 89.29 KiB | Obejrzany 929 razy ]
Za³±cznik:
14.JPG [ 99.65 KiB | Obejrzany 928 razy ]
Za³±cznik:
13.JPG [ 106.11 KiB | Obejrzany 932 razy ]
Za³±cznik:
12.JPG [ 81.02 KiB | Obejrzany 928 razy ]
Krzysiek82 - 04-10-2009, 16:34
" />Pierwsza sprawa:
Je¶li chodzi o interfejs do Lancii, zawsze w w±tkach pada odpowied¼ "kabel USB VAG KKL", niektórzy dodaj± jeszcze
"niebieski", a wszyscy dodaj± "od Viakena". Ok. Sprawdzi³em sobie te kable i ten VAG KKL wystêpuje w trzech wersjach:
1. czarny za 79,99 z³
2. niebieski (chiñski) za 64 z³
3. czarny (chiñski) za 59 z³
Jakie s± ró¿nice (oprócz kraju pochodzenia)? Obojêtnie który mo¿na zastosowaæ?
Druga sprawa:
Z tego co poczyta³em, to przy tych kablach jest problem z poduszkami i ABSem (trzeba mostki robiæ, id.). Szukaj±c dalej znalaz³em co¶ takiego:
Interfejs FIAT usb - AIRBAG, ABS, SILNIK
Czy ten wynalazek rzeczywi¶cie zapewnia pe³n± diagnostykê wszystkich elementów bez przepinania pinów i innych zabaw (czêsto niezbyt bezpiecznych dla instalacji samochodowej)? Sprzedawca wymienia program Finalist, a czy to pójdzie z Unidiagem?
-- 05 Pa¼ 2009, 22:55 --
Poniewa¿ pewne informacje w tym temacie s± lakonicznie podane lub nie ma pewno¶ci co do niektórych aspektów technicznych, zacz±³em szukaæ informacji. Znalaz³em. Jest fajna strona http://www.viaken.pl/, na której s± te wszystkie oferowane interfejsy, tak¿e te, o które zapyta³em wcze¶niej. Jako ¿e najlepiej szukaæ u ¼ród³a, postanowi³em wys³aæ maila do tej firmy. Oto tre¶æ mojego zapytania:
"Witam,
Mam parê pytañ do Pañstwa odno¶nie interfejsów bêd±cych w ofercie na stronie www. Otó¿ posiadam Lanciê Lybrê 2,4 JTD. Na forach dyskusyjnych ludzie polecaj± do jej diagnostyki kabelek o nazwie VAG KKL niebieski. Widzê, ¿e u Pañstwa wystêpuj± 3 wersje - dwa czarne i ten w³a¶nie niebieski.
1. Czym te wersje ró¿ni± siê miêdzy sob± oprócz ceny i kraju produkcji (w tym wypadku Chiny)? Który¶ jest ewidentnie najlepszy z tej trójki?
2 . Czy ten interfejs wspó³pracuje z programem Unidiag czy tylko z tym VAG-COMem? A mo¿e jeszcze z innym?
Przegl±daj±c dalej Pañstwa ofertê znalaz³em co¶ takiego jak Interfejs FIAT usb - AIRBAG, ABS, SILNIK. 3. Czy ten interfejs pozwoli na kompleksow± diagnostykê rodziny Fiata czy jest jeszcze jaki¶ obszar samochodu, którego nie bêdzie da³o siê zdiagnozowaæ / odczytaæ / skasowaæ b³êdów?
4. Czy bêdzie on dzia³a³ z Lanci± Lybr± 2,4 JTD, której nie ma na wykazie w tabelce, chocia¿ wystêpuje np. Alfa 166 2,4 JTD (ten sam silnik)?
5. Jakie programy dzia³aj± z tym modelem (oprócz wymienionego Finalist)?
Trzeci interfejs jaki znalaz³em u Pañstwa i jest w zasiêgu moich zainteresowaæ to Pakiet EUROSCAN + multiplexer OBD2 + komplet kabli pod³±czeniowych - j. polsko/angielski.
6. Czym tak naprawdê ró¿ni siê od tego FIAT usb - AIRBAG, ABS, SILNIK? Ma wiêksze mo¿liwo¶ci? Potrafi co¶ wiêcej?
7. Je¶li chodzi o immobilizer to jest wymieniony w¶ród jego mo¿liwo¶ci. Czy potrafi to te¿ wspomniany FIAT usb - AIRBAG, ABS, SILNIK?
Albo zapytam Pañstwa inaczej: który z interfejsów jest najlepszy i polecany konkretnie do Lancii Lybry 2,4 JTD (grudzieñ 1999)? Oczywi¶cie chodzi o te interfejsy do kilkuset z³otych, jakie¶ dro¿sze za np. 1500 z³ odpadaj±. Chodzi mi po prostu o amatorskie pod³±czanie samochodu dla swoich celów kontrolnych, ¿adne zarobkowe dzia³ania. Chcia³bym, aby da³o siê maksymalnie du¿o zrobiæ. Je¶li mam kupiæ co¶ za 150 z³, ale bez obs³ugi np. ABS czy poduszek, to wolê dop³aciæ i mieæ tak± mo¿liwo¶æ.
Dziêkujê za pomoc i pozdrawiam"
A teraz proszê pañstwa odpowied¼ z firmy Viaken. Cytat:
"do tego mamty tylko euroscana >http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=1&prodid=2 lub tak jak pisza na forum kupic niebieskiego chinczyka, ale wtedy chyba jest diagnoza tylko silnika."
Pisownia oryginalna.
Có¿, wnioski niech ka¿dy sam sobie wysunie. Chcia³em siê dowiedzieæ co mam kupiæ, aby nie wywaliæ pieniêdzy w b³oto. Nie by³o mi dane siê dowiedzieæ. Tyle.
aro - 03-08-2010, 22:18
" />na forum alfy znajdziesz program fiatecuskan sam go przetestowa³em i dzia³a dobrze, kabel niebieski od viakena (chyba chinski). je¿eli chcesz sie zag³êbic w temat to zapraszam na bratnie forum jest tam du¿o danych do jtd adres forum www.alfaholicy.org