srekal34 - 04-02-2009, 21:41
" />Witajcie ponownie. Kiedyś założyłem tu temat o kupnie Kappy do 10 tysięcy, ostatecznie kupiłem wtedy Leganzę(zły wybór to był, oj zły). Od tego czasu moje finanse uległy znaczącej poprawie i znowu zapragnąłem mieć włoszkę Mam właściwie kupca na Legię, więc muszę działać szybko. Na kupno chciałbym przeznaczyć do 20 tysięcy, razem z rejestracjami i przeglądami i jakimiś wymianami max 25.
W kręgu moich zainteresowań są Alfa 166 i Lancia Lybra. Alfa ładniejsza, lepiej wyposażona, lepiej wykonana(?). Pewnie także komfort jazdy lepszy. Za Lybrą(sedan) przemawia znaczek na masce, łatwiejsze parkowanie w mieście i częściej występująca alcantara(wolałbym nią zamiast skóry). Jak jest z nagłośnieniem i wyciszeniem w alfie? Jechałem Lybrą z Bose i tam było fajnie - nie chciałbym by było gorzej. Rozumiem że GPS w obu autach nie ma polskiej mapy?
Biorę pod uwagę tylko 2.4JTD. Niestety Lyberek w takiej konfiguracji(2.4 + sedan) jest chbya jeszcze mniej niż 166.
Jak myślicie, które auto wybrać?
Marc_B - 04-02-2009, 23:13
" />Mam nadzieje że takie samo pytanie zadałeś na forum alfy...ciekaw jestem gdzie ilość odpowiedzi będzie większa.
Co do autek..to dwie różne klasy auta.Odpowiednikiem Lybry w alfie jest 156(ta sama płyta podłogowa).
Koszty serwisowania do tanich nie należą(silnik 2.4 to świetna jednostka, jednak jeśli coś sie popsuje...tanio nie jest).
Alfa nie jeździłem, Lybrę mam właśnie w takiej konfiguracji w jakiej Ty chcesz(sedan+2.4).
Lybra to takie fajne autko do miasta.Nie jest wielkie(małe też nie) i całkiem sprawnie da się tym poruszać.
Pamiętaj tylko żeby naprawdę kupić zadbany egzemplarz.
Po późniejsze naprawy tylko będą Cię zniechęcały do auta.
Nie spiesz się,10xrazy się zastanów...a na koniec kup egzemplarz w lepszym stanie
srekal34 - 04-02-2009, 23:32
" />a jaki jest adres najpopularniejszego forum Alfy? Interesowałem sie też 156 po liftingu wnętrza(2003) ale trochę zbytnio plastikowo tam...
1.9JTD tańsza przy naprawie? Ale wtedy odpada 166:(
Ale cóż, nie po to kupuję włocha żeby potem biadolić ze drogi serwis każde auto w utrzymaniu kosztuje. Grunt żeby nie psuło się ZBYT często. A podobno 156 własnie psuje się częściej od 2 modeli z tematu . Prawda to?
Boorek - 04-02-2009, 23:35
" />
">a jaki jest adres najpopularniejszego forum Alfy? Interesowałem sie też 156 po liftingu wnętrza(2003) ale trochę zbytnio plastikowo tam...
1.9JTD tańsza przy naprawie? Ale wtedy odpada 166:(
Ale cóż, nie po to kupuję włocha żeby potem biadolić ze drogi serwis każde auto w utrzymaniu kosztuje. Grunt żeby nie psuło się ZBYT często. A podobno 156 własnie psuje się częściej od 2 modeli z tematu . Prawda to? forum alfy to np. alfaholicy.net albo curesportivo.pl ale to drugie chyba jest płatne- musisz sprawdzić. Moim zdaniem w Alfie 166 też jest... plastikowo, na pewno bardziej plastikowo jak w Kappie z którą mam porównanie... Pozdrawiam i powodzenia w poszukiwaniach
Pablo - 05-02-2009, 01:20
" />A 166 miałem i mogę szczerze polecić. Do Lybry nigdy nie robiłem poważnych przymiarek choćby z uwagi na jej gabaryty. A 166 to udany model, silnik 2,4 JTD jak najbardziej przydatny, awaryjność osobiście nie odczułem, a jej obecny właściciel też nie narzeka Któryś z kolegów napisał o plastikowym wnętrzu. Hmmm...chyba nie siedział w A 166. Mimo wszystko design Alfy bije Kappę na plecy. Ja osobiście polecam Alfę, Lybra (szczególnie w sedanie) jest dla mnie zbyt klaustrofobiczna
Dudi - 05-02-2009, 09:21
" />
">Lancia Lybra. Alfa ładniejsza, lepiej wyposażona, lepiej wykonana(?)
Jak myślicie, które auto wybrać?
Które ładniejsze to oczywiście kwestia gustu. Mi osobiście 166-tka bardzo się podoba (i to szczególnie wersja sprzed liftingu) i ogólnie myślę, że jest ładniejsza...na zewnątrz. W środku moim zdaniem o wiele ładniejsza jest za to Lybra (tyle, że Alfa ma wygodniejsze tzn. bardziej sportowe fotele - które zawsze lepiej mi odpowiadały).
Co do wyposażenia to nie może być dwóch zdań - jest bardzo porównywalne i jeśli mierzysz w wersję 2.4, to w przypadku Lybry nie występowały raczej golasy (np. bez skóry na kierownicy czy sprzętu audio "Bose") i myśle, że akurat tutaj bój między tymi autami jest najbardziej wyrównany.
Co do wykonania - też bym się kłócił. Uważam, że Lybra jest dużo lepiej zrobiona (tu z kolei lepsza jest zapewne 166-tka po liftingu, ale wykonanie wcześniejszych wersji jak na auto tej klasy dla mnie woła o pomste do nieba).
A tak poza tym to dwie zupełnie różne klasy samochodów i w zasadzie nie ma co bezpośrednio porównywać. Wydaje mi się, że koszty utrzymania Alfy będą jednak trochę wyższe. Moje wrażenia z jazdy 166 mogę opisać jednym słowem - to taki mniejszy "czołg"
kaeres - 05-02-2009, 09:53
" />Witaj lakers z purepc
Faktycznie wybierasz samochody z innych półek przeznaczenia.
Niby włochy, niby silnik podobny - samochody jedna całkiem inne.
Alfa to Alfa, nastawiona na sport, młodość.
Lancia raczej na prestiż, wygodę, klasę.
Odpowiedz najpierw sobie na pytanie czego od samochodu chcesz.
Po drugie miejsce i wielkość samochodów.
A166 jet po prostu większa i oferuje więcej miejsca od Lybry.
Jeżeli zatem wymagasz dużo miejsca w środku to A166 dostarczy Ci go więcej.
W Lybrze 2,4JTD oferuje maks 150KM, a jeżeli mnie pamięć nie myli to Alfa 166 daje nawet 175KM tylko nie wiem od którego rocznika i chyba za tą kwotę takiej nie dostaniesz (to tak w kwestii informacyjnej).
Boorek - 05-02-2009, 18:45
" />
">A 166 miałem i mogę szczerze polecić. Do Lybry nigdy nie robiłem poważnych przymiarek choćby z uwagi na jej gabaryty. A 166 to udany model, silnik 2,4 JTD jak najbardziej przydatny, awaryjność osobiście nie odczułem, a jej obecny właściciel też nie narzeka Któryś z kolegów napisał o plastikowym wnętrzu. Hmmm...chyba nie siedział w A 166. Mimo wszystko design Alfy bije Kappę na plecy. Ja osobiście polecam Alfę, Lybra (szczególnie w sedanie) jest dla mnie zbyt klaustrofobiczna
siedział siedział, nawet parę kilometrów zrobił wersja 2.5 z początków produkcji... plastik z którego jest zrobiona deska rozdzielcza i górna część boczków drzwi dla mnie jest tragedią moje delikatne paluszki wolą tworzywo w Kappie. Ok design w porównaniu z Kappą nie ma porównania
srekal34 - 06-02-2009, 00:40
" />
">Witaj lakers z purepc
Faktycznie wybierasz samochody z innych półek przeznaczenia.
Niby włochy, niby silnik podobny - samochody jedna całkiem inne.
Alfa to Alfa, nastawiona na sport, młodość.
Lancia raczej na prestiż, wygodę, klasę.
Odpowiedz najpierw sobie na pytanie czego od samochodu chcesz.
Po drugie miejsce i wielkość samochodów.
A166 jet po prostu większa i oferuje więcej miejsca od Lybry.
Jeżeli zatem wymagasz dużo miejsca w środku to A166 dostarczy Ci go więcej.
W Lybrze 2,4JTD oferuje maks 150KM, a jeżeli mnie pamięć nie myli to Alfa 166 daje nawet 175KM tylko nie wiem od którego rocznika i chyba za tą kwotę takiej nie dostaniesz (to tak w kwestii informacyjnej).
a witaj
Miejsca mi duzo nie potrzeba, stanowimy dwu osobowa rodzinę i dzieci narazie nie planujemy
Na pierwszym miejscu stawiałbym komfort podróżowania- tu chyba alfa?
Rozumiem że Lybra wielowachacz ma tylko z tyłu?
Kurcze, myślałem, że w środku materiały lepsze w Alfie, a Wy tu mówicie że odwrotnie :/ Po Leganzie mam uraz niestety, tam skrzypi wiele rzeczy.
Nikt mi jeszcze nie napisał jak z wyciszeniem w Alfie. Najlepiej jakby ktoś odniósł się do Lybry lub któregoś z Mercedesów: W140 lub W210.
A może lepiej(wiem ze pytanie nie na miejscu trochę) Volvo S80? W tej kwocie będzie cieżko, ale dla chcącego nic trudnego ;]
Czy podgrzewanie foteli się często psuje? Bo w mojej Legii nie działa od lat ;]
Dudi - 06-02-2009, 09:14
" />
">
Czy podgrzewanie foteli się często psuje? Bo w mojej Legii nie działa od lat ;]
To jest akurat też stała przypadłość w Lybrach. Kto ma to wie Zazwyczaj nigdy nie działa. W każdym razie jeśli będziesz miał alcantare, a nie zwykłą skórę to podgrzewanie nie jest do niczego potrzebne.
kaeres - 07-02-2009, 19:53
" />
">Na pierwszym miejscu stawiałbym komfort podróżowania- tu chyba alfa?
Kurcze, myślałem, że w środku materiały lepsze w Alfie, a Wy tu mówicie że odwrotnie :/
W Alfie 156 czy 166 nie jest niestety wygodniej niż w Lybrze.
Alfy są z reguły usportowionymi samochodami z lepszym układem kierowniczym niż w Fiatach czy Lanciach i z twardszymi nastawami zawieszenia.
Nat - 07-02-2009, 20:34
" />
"> Rozumiem że Lybra wielowachacz ma tylko z tyłu?
Nie ma.
larry123 - 07-02-2009, 23:22
" />
"> Leganzę(zły wybór to był, oj zły). Od tego czasu moje finanse uległy znaczącej poprawie i znowu zapragnąłem mieć włoszkę Mam właściwie kupca na Legię,
cos było nie tak słyszałem że to dobre fury
srekal34 - 08-02-2009, 00:55
" />
">Na pierwszym miejscu stawiałbym komfort podróżowania- tu chyba alfa?
Kurcze, myślałem, że w środku materiały lepsze w Alfie, a Wy tu mówicie że odwrotnie :/
W Alfie 156 czy 166 nie jest niestety wygodniej niż w Lybrze.
Alfy są z reguły usportowionymi samochodami z lepszym układem kierowniczym niż w Fiatach czy Lanciach i z twardszymi nastawami zawieszenia.
Kolega wyżej pisze, że Lybra wcale nie ma wielowachacza, a więc nie ma chyba fizycznej mozliwości być wygodniejsza od 166...
Jeśli info sie potwierdzi, to chyba szala na rzecz 166 przechylona...
jenks - 08-02-2009, 13:31
" />
">Na pierwszym miejscu stawiałbym komfort podróżowania- tu chyba alfa?
Kurcze, myślałem, że w środku materiały lepsze w Alfie, a Wy tu mówicie że odwrotnie :/
W Alfie 156 czy 166 nie jest niestety wygodniej niż w Lybrze.
Alfy są z reguły usportowionymi samochodami z lepszym układem kierowniczym niż w Fiatach czy Lanciach i z twardszymi nastawami zawieszenia.
Kolega wyżej pisze, że Lybra wcale nie ma wielowachacza, a więc nie ma chyba fizycznej mozliwości być wygodniejsza od 166...
Jeśli info sie potwierdzi, to chyba szala na rzecz 166 przechylona...
witam.lybra z ty~łu ma zawieszenie wielowachaczowe
gfu - 11-02-2009, 22:05
" />
">Któryś z kolegów napisał o plastikowym wnętrzu. Hmmm...chyba nie siedział w A 166. Mimo wszystko design Alfy bije Kappę na plecy. Ja osobiście polecam Alfę, Lybra (szczególnie w sedanie) jest dla mnie zbyt klaustrofobiczna
To porównywanie jabłek i pomarańczy. Pomijam, że to dwie różne klasy. Lybra jest owszem ładna na zewnątrz, ale to wnętrze projektował chyba garncarz. Porównanie designu wnętrza to nie przepaść, to Kanion Kolorado. Alfa 166 ma wszystko idealnie - tam gdzie być powinno i takie jak powinno być. Z tego samochodu po prostu nie chce się wysiadać. Na dodatek jakość wykonania jest na takim poziomie, że w Europie nie ma żadnej konkurencji. Alfa po 300kkm wygląda tak samo jak po 100. Dokładnie odwrotnie jest ze stylizacją na zewnątrz, Lancia jest o wiele bardziej harmonijna, nie przytłacza dużą powierzchnią blachy, niestety Alfa pod tym względem trochę przypomina AGD. Co do zawiasu Alfa prowadzi się perfekcyjnie jeśli zawieszenie jest takie. Niestety utrzymanie go w takim stanie kosztuje dużo trudu i pieniędzy. Jeśli ktoś jest tego świadomy przyjemność prowadzenia nie do pobicia za porównywalne pieniądze.
P.S. Tak się składa, że temat trochę rozpracowałem, bo w najbliższym czasie muszę kupić samochód. Po rozpatrzeniu w grę wchodzi jedynie AR166 i Lancia Kappa.
Sixt - 11-02-2009, 22:14
" />Do wczoraj też miałem podobny dylemat ..
E-38 728iL // Alfa Romeo 166 JTD // Lancia K JTD sedan
Kupiłem w końcu kolejną Kappę bo tutaj niestety stosunek ceny do jakości/stanu auta jest najlepszy i to autko z tej trójki najtańsze w eksploatacji w tych wesołych czasach.
Dudi - 11-02-2009, 23:26
" />
">To porównywanie jabłek i pomarańczy. Pomijam, że to dwie różne klasy. Lybra jest owszem ładna na zewnątrz, ale to wnętrze projektował chyba garncarz. Porównanie designu wnętrza to nie przepaść, to Kanion Kolorado. Alfa 166 ma wszystko idealnie - tam gdzie być powinno i takie jak powinno być.
Czytam i nie wierze Garncarz???????????
Człowieku wnętrze Lybry to akurat jedno z najlepszych wnętrz jakie kiedykolwiek zostały zaprojektowane. Na każdym kto po raz pierwszy wsiada do tego samochodu największe wrażenie robi właśnie wnętrze. A ty tu z jakimś kanionem wyskakujesz???? Nie no trzymajcie mnie
kaeres - 12-02-2009, 11:54
" />To jest opinia tak skrajna, że aż się wierzyć nie chce że całkiem poważna
Afamia - 18-02-2009, 13:18
" />Jeśli nie planujesz w najbliższym czasie potomstwa, to zdecydowałbym się na twoim miejscu na Alfę 166. Jechałem tym samochodem, z silnikiem 2,4 i jest rewelacyjne. Duże, wygodne, piękne z zewnątrz i w środku, jeździ jak po sznurku, zawieszenie sprężyste ale nie za twarde, słowem cud, miód, malina. Tylko, że mimo lepszych opini o jakości wykonania niż alfa 156, to zawieszenie mimo wszystko jest delikatniejsze niż w lybrze.
Ale sądzę, że i tak warto. Sam kupiłem (m.in) lybrę kombi dlatego, że mam potomka, inaczej najprawdopodobniej śmigałbym alfą 166.
Może przy używanach nie powinno się być wybrednym jeśli stan techniczny jest zadowalający, ale w alfie nie podoba mi się gdy wnętrze jest całe czarne ze srebrną konsolą środkową. Najładniejsze są dwukolorowe, lub ze wstawkami z drewna. A najlepiej takie:)
Nat - 18-02-2009, 13:29
" />
"> Lybra jest owszem ładna na zewnątrz, ale to wnętrze projektował chyba garncarz.
Hehe widać Alfiarz pisze. I zapewne garncarz, skoro tak dowartościowujesz ten fach.
Mozna miec do Lybry zarzuty, że zbyt pstrokato ( i plastiki i pseudoalu i pseudodrewno) ale trudno te zarzuty potraktowac inaczej niż drobiazgi.
To już własnie lybrowy wygląd zewnętrzny (migacze z przodu) wzbudza więcej kontrowersji...
Ale trudno dyskutowac o gustach
Krzysiek_79 - 18-02-2009, 14:44
" />
">To porównywanie jabłek i pomarańczy. Pomijam, że to dwie różne klasy. Lybra jest owszem ładna na zewnątrz, ale to wnętrze projektował chyba garncarz. Porównanie designu wnętrza to nie przepaść, to Kanion Kolorado. Alfa 166 ma wszystko idealnie - tam gdzie być powinno i takie jak powinno być.
Czytam i nie wierze Garncarz???????????
Człowieku wnętrze Lybry to akurat jedno z najlepszych wnętrz jakie kiedykolwiek zostały zaprojektowane. Na każdym kto po raz pierwszy wsiada do tego samochodu największe wrażenie robi właśnie wnętrze. A ty tu z jakimś kanionem wyskakujesz???? Nie no trzymajcie mnie
POTWIERDZAM AŻ BRAK SŁÓW , WNĘTRZE SAMOCHODZIKU ROBI FURRORĘ WSRÓD ZNAJOMYCH ! KAŻDY KTO WSIADA PIERWSZY RAZ MÓWI WOW ! CHYBA NIE BEZ POWODU :p
Toper - 05-03-2009, 19:50
" />
">POTWIERDZAM AŻ BRAK SŁÓW , WNĘTRZE SAMOCHODZIKU ROBI FURRORĘ WSRÓD ZNAJOMYCH ! KAŻDY KTO WSIADA PIERWSZY RAZ MÓWI WOW ! CHYBA NIE BEZ POWODU :p
u mnie to samo zdziwienie i pochwały wszystkim się podoba wnętrze mojej Lybry
Sebastian - 05-03-2009, 21:25
" />
">u mnie to samo zdziwienie i pochwały wszystkim się podoba wnętrze mojej Lybry
U mnie moja Magda właśnie tak przesądziła o zakupie Lybry - wsiadła do środka auta i powiedziała, że jest bardzo ok, więc bierzemy.
Garos - 15-03-2009, 18:18
" />
">A 166 miałem i mogę szczerze polecić. Do Lybry nigdy nie robiłem poważnych przymiarek choćby z uwagi na jej gabaryty. A 166 to udany model, silnik 2,4 JTD jak najbardziej przydatny, awaryjność osobiście nie odczułem, a jej obecny właściciel też nie narzeka Któryś z kolegów napisał o plastikowym wnętrzu. Hmmm...chyba nie siedział w A 166. Mimo wszystko design Alfy bije Kappę na plecy. Ja osobiście polecam Alfę, Lybra (szczególnie w sedanie) jest dla mnie zbyt klaustrofobiczna
to ja jestem obecnym właścicielem Alfy Pabla i zdecydowanie polecam 166 z dieslem.Autko robi wrażenie a dźwięk diesla to nie klekot tylko rasowa muzyka pięciocylindrowca.Komfort jest zajeb... a zwłaszcza bardzo wygodne tylne fotele.Niestety nic nie mogę powiedzieć na temat Lybry bo nie miałem okazji użytkować ale ostatnio zachorowałem na Thesisa i mam nadzieję iż się spełni marzenie.
Sebastian - 15-03-2009, 20:19
" />
">ostatnio zachorowałem na Thesisa i mam nadzieję iż się spełni marzenie.
To jeszcze raz porozmawiaj z Pablem, to Ci wyłuszczy utrapienia z tym związane (w sensie posiadania Thesiski)
Pozdrawiam
Garos - 18-03-2009, 19:20
" />
">ostatnio zachorowałem na Thesisa i mam nadzieję iż się spełni marzenie.
To jeszcze raz porozmawiaj z Pablem, to Ci wyłuszczy utrapienia z tym związane (w sensie posiadania Thesiski)
Pozdrawiam
hmmm,nie dobrze bo już się poważnie zakochałem
Toper - 23-03-2009, 00:09
" />
">To jeszcze raz porozmawiaj z Pablem, to Ci wyłuszczy utrapienia z tym związane (w sensie posiadania Thesiski)
Pozdrawiam
a mógłbyś w skrócie napisać w czym problem(y)?
Mi się bardzo podoba, tylko za duża dla mnie jest... Lybra jest dla mnie w sam raz
gfu - 19-06-2009, 18:59
" />
"> Lybra jest owszem ładna na zewnątrz, ale to wnętrze projektował chyba garncarz.
Hehe widać Alfiarz pisze. I zapewne garncarz, skoro tak dowartościowujesz ten fach.
Mozna miec do Lybry zarzuty, że zbyt pstrokato ( i plastiki i pseudoalu i pseudodrewno) ale trudno te zarzuty potraktowac inaczej niż drobiazgi.
To już własnie lybrowy wygląd zewnętrzny (migacze z przodu) wzbudza więcej kontrowersji...
Ale trudno dyskutowac o gustach
Owszem trudno, pisząc tamte słowa nie chciałem nikogo urazić, wyraziłem tylko dość lapidarnie własne odczucia. Każdy ma indywidualne odczucia estetyczne i tak jest bardzo dobrze. Na dodatek podobno tylko krowa nie zmienia poglądów Najlepszym dowodem na to jest fakt, że ostatecznie nie kupiłem AR166 3.0V6 albo Kappy 2.0T jak planowałem, tylko właśnie Lybrę. Tym bardziej trudna dla mnie to była decyzja, że od lat usilnie unikałem diesli i niezmiennie występowałem jako zagorzały przeciwnik ropy do osobówki. Jak widać rozsądek ponad uprzedzenia i zachcianki nie na czasie. Na tamte zakupy przyjdzie jeszcze czas. W tej chwili po prostu potrzebowałem auta kombi, a w tej konkurencji Lybra nie miała godnych przeciwników. Na dodatek po próbach drogowych stwierdziłem, że do auta uniwersalnego tej wielkości i wagi ten diesel pasuje najlepiej z całej gamy oferowanych jednostek. I tak drogą kupna wszedłem w posiadanie Lybry 2.4jtd SW. W chwili kiedy piszę te słowa jestem zadowolony z tego zakupu.
Nie jestem garncarzem niestety i czasem tego żałuję Nadal jednak projekt wnętrza Lybry nie powala mnie na kolana, zwłaszcza właśnie konsola centralna z ICSem, którą w rodzinie na cześć jednego z pierwszych polskich aparatów radiowych pieszczotliwie nazywamy "radiem Promyk". Cóż takie skojarzenia. Nie do końca też odpowiada mi wysoka pozycja za kierownicą i od 2 tygodni nie za bardzo mogę sobie wymościć miejsce za kółkiem. Poza tym podoba mi się prawie wszystko, a zwłaszcza właśnie przód i tył -szczególnie światła i nazywane przez niektórych kontrowersyjnymi przednie kierunkowskazy. Czyż jest bardziej klasyczny kształt świateł niż okrągły? Doprawdy nie uważam tego za kontrowersyjne lecz dystyngowane. No ale jak już zostało powiedziane: "de gustibus non disputandum est".
jaro1959 - 19-06-2009, 21:34
" />Posiadamy w domu Lybre i Alfę 166, komfort zbliżony,naprawy tańsze Lybra (zwłaszcza zawieszenie)
ale generalnie co komu serce podpowiada,można kupić Volkswagena i mieć radość z życia.
