ďťż
Czy naprawdę potrafisz rozgrywać?



mike72 - 3 gru 2008, o 18:11
" />Kiedyś, wystąpił do mnie w_adam z zapytaniem czy nie umieściłbym na forum jakiegoś problemu. Nawet chętnie na to przystałem, bo przecież lepiej o coś zapytać i potem się wymądrzać niż dawać ubaw innym swymi nietrafnymi pseudoanalizami. Niestety w bazie danych nie mogłem odnaleźć żadnego ciekawego problemu. Aż oto dziś przeglądając inne forum trafiłem, moim zdaniem, na bardzo eleganckie rozdanie. Jeżeli zatem macie ochotę i chwilę (raczej dłuższą) czasu, to spróbujcie wygrać w odkryte karty 6 trefl po wiście D kier. Poniżej rozkład:

P - A 4 3
C - A 2
K - 7 6 4 3
T - 9 7 6 3

P - 9 P - D W 8 7 6 5
C - D W 10 9 8 7 6 5 4 C - K
K - K - D W 9 8 2
T - W 10 4 T - 5

P - K 10 2
C - 3
K - A K 10 5
T - A K D 8 2

Parafrazując wypowiedź autora problemu z innego forum: "Tak, słyszę, jak krzyczycie "to prosty przymus pikowo-karowy" - jeżeli zatem tak uważacie, to go ustawcie."
Powodzenia.
PS
Adam, mam nadzieję, że od tego, jak wspomniałem bardzo eleganckiego problemu, ale nie z najwyższej półki trudności, mózg Ci się nie zlasuje. Nie mógłbym sobie darować.




Jares - 3 gru 2008, o 20:22
" />A kier, kier przebity Asem trefl, król trefl, dama trefl
Jeśli przeciwnik nie odblokuje trefli, król pik i trefl. Zagranego kiera przebijamy w stole wyrzucając z ręki pika i następnie gramy karo, podłozoną figurę nadbijamy, zagrany trefl ustawia obrońcę w przymusie. Do stołu As pik i gramy stosowną kartę.
Jeżeli przeciwnik się odblokował mamy dwa dojścia treflami do podegrania kar. Jeśli do zagranych trefli przeciwnik :
- nie wyrzucił kara, to gramy piki górą
- wyrzucił jedno karo to karem zostanie wpuszczony i zmuszony do wyjścia spod DWx pik
- wyrzucił dwa lub więcej kar bierzemy 4 lewy w tym kolorze
To tak na pierwszy rzut oka.
Pozdrawim Jarek



mike72 - 3 gru 2008, o 21:01
" />Gratuluje, tak właśnie. Niestety strasznie szybko zepsułeś mi problem. Następnego znowu będę szukał z trzy tygodnie.



w_adam - 4 gru 2008, o 08:10
" />Tak to Misiek jest, jak do rozwiązania problemu siada gracz, i zajmuje mu to 5 minut, a nie "ekspert", któremu zajmuje to 3 dni - z groźbą zlasowania mózgownicy.
Na marginesie mogę tylko dodać, że zawsze możemy lewego oppsa zapuścić trzecim treflem (odpowiednio odblokować wysokie blotki ze stołu i z ręki zagrać 2-kę dokładając z dziadka 3-kę).
Problemy na 4 ręce są w dzisiejszych czasach niebezpieczne, gdyż zawsze istnieje pokusa skorzystania z Deep Finessa - o co oczywiście nie podejrzewam Jarka - znając siłę jego rozgrywki (czasami także - chociaż rzadko - przeciwko sobie).
Następnym razem jak coś umieścisz zrób dopisek, żeby ci Jarek tak szybko go nie rozwiązał

POzdr
Adam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • music4you.xlx.pl
  • img
    \